Julklapp från medryttare till hästägare

Jag har aldrig haft medryttare till min häst, men jag har gett choklad till stallägare och fått choklad av min medryttarhästs ägare (kan ha gett choklad tillbaka till ägaren också). Så jag säger att choklad aldrig kan gå fel. :up: (förutom om personen i fråga är allergisk emot choklad eller på någon strikt diet eller så... :o)

Röstar också för choklad. :banana:
Jag jobbar i Belgien o brukar ta med mig hem choklad till folk som har hjälpt mig med div. saker och inte en enda gång har jag fått höra "men nej inte belgisk choklad nu igen" :p:D

Dessutom, om man ger nära jul o personen ifråga inte äter själv så kan dom ju ställa fram den bredvid Aladdinasken åt gästerna. :)
 
Ta en riktigt fin bild på hästen och få den tryckt som canvastavla :) ! Det gjorde jag som present till min mamma på hennes 70-års-dag (dock var motivet en hund) och den är nu en väldigt uppskattad tavla på väggen.
 
Hehe.
Jag skulle uppskatta något "hästigt".
Schabrak med hästens namn, fin grimma, nya borstar, reflexer eller nästan vad som helst.
Förra året köpte jag present till medryttaren, braatthakläder i rosa (reflexhandskar, reflexväst, mössa) för några hundra. Fick INGENTING av medryttaren (som inte är betalande).
Samma sak: köpte födelsedagspresent för några hundra, har fått INGENTING av henne.
I år blir det inga presenter av något slag...
 
Tror hästägaren blir glad vad som, så det blir nog bra oavsett.
Jag gav ett litet påskägg med fin choklad till "min" hästägare, var mycket uppskattat så det blir nog något liknande till jul.
Det är ju tanken som räknas ;)
Dessutom gillar nästan alla choklad :rofl:
 
Varför inte ett armband/hängsmycke/bokmärke el dyl gjort av hästens tagel? Finns ju massa olika som gör sådant nu!
 
Röstar också för choklad. :banana:
Jag jobbar i Belgien o brukar ta med mig hem choklad till folk som har hjälpt mig med div. saker och inte en enda gång har jag fått höra "men nej inte belgisk choklad nu igen" :p:D

Dessutom, om man ger nära jul o personen ifråga inte äter själv så kan dom ju ställa fram den bredvid Aladdinasken åt gästerna. :)
Dig hade jag gärna haft i min umgängeskrets :D
 
Jag har samma problem, jag vill också köpa något åt min medryttarhästs ägare, men jag har inte så mycket pengar för jag är bara 14 år, men hemmagjort är lika fint!:)
 
Vad skulle ni själva uppskatta i present om ni hade en medryttare? :) Jag tänkte på det idag då det pratades julklappar (redan, jag vet).

Jag skulle gärna vilja ge "min" hästägare en fin julklapp som tack för att jag får rida hennes fina häst, men det enda jag kan komma på är olika saker till hästen, av naturliga skäl, då jag inte känner henne tillräckligt bra för att ge en personlig julklapp till enbart henne. Så det får bli något hästrelaterat.

Min första tanke var att ge en presentkorg med diverse bra-att-ha, men det kanske kan uppfattas som att jag tycker att vissa saker fattas:o Och så är det ju förstås inte, jag vet bara att vissa saker och produkter går åt mer än andra och det kanske kan vara skönt att slippa tänka på tovutredare, svampar och liniment de närmsta månaderna :p Men kanske inte direkt glamouröst...

Jag är just nu lite inne på något som har namn broderat på sig, som t ex grimma eller fleecetäcke med hästens namn, eller allra helst både ägaren och hästens namn på varsin sida. Det är just nu det närmsta jag kommer till present som passar både häst och ägare. Helst fleecetäcke då hästen inte har något fleecetäcke alls just nu. Vad tros?
Om jag inte kände hästägaren privat hade jag gett en chokladask bara som en fin gest, eller köpt något till hästen som behövs eller ett presentkort på ex hööks.
 
Jag har av medryttare fått varma fleecefodrade Rökle, stavningen ?, -ridhandskar som jag fortfarande efter snart 6 år fortfarande använder och älskar.

Sen fick jag av en familj, mor och dotter, en ridhjälm Lami-Cell med bling när dom blevttvungna att sluta rida mina hästar efter 6 år.

Hästarna fick under åren fina grimmo, schabrak, benskydd och boots genom åren och det uppskattades mycket av mej att få hjälp med förslitningsgrejor när jag hade 4 hästar att klä upp.
 
Jag pratade med medryttarhästens ägare, hon sa att hon behöver ingenting som boots, schabrak, grimmor osv, att det är mest småsaker som jag skulle behöva till hästen. Så det fick bli hästgodis, manrosetter och en fin glittrig manborste;)
 

Liknande trådar

Relationer Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Entourage
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 386
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
2 901
Senast: Lingon
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 414
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp