Julklapp från medryttare till hästägare

hier

Trådstartare
Vad skulle ni själva uppskatta i present om ni hade en medryttare? :) Jag tänkte på det idag då det pratades julklappar (redan, jag vet).

Jag skulle gärna vilja ge "min" hästägare en fin julklapp som tack för att jag får rida hennes fina häst, men det enda jag kan komma på är olika saker till hästen, av naturliga skäl, då jag inte känner henne tillräckligt bra för att ge en personlig julklapp till enbart henne. Så det får bli något hästrelaterat.

Min första tanke var att ge en presentkorg med diverse bra-att-ha, men det kanske kan uppfattas som att jag tycker att vissa saker fattas:o Och så är det ju förstås inte, jag vet bara att vissa saker och produkter går åt mer än andra och det kanske kan vara skönt att slippa tänka på tovutredare, svampar och liniment de närmsta månaderna :p Men kanske inte direkt glamouröst...

Jag är just nu lite inne på något som har namn broderat på sig, som t ex grimma eller fleecetäcke med hästens namn, eller allra helst både ägaren och hästens namn på varsin sida. Det är just nu det närmsta jag kommer till present som passar både häst och ägare. Helst fleecetäcke då hästen inte har något fleecetäcke alls just nu. Vad tros?
 
Fleecetäcke hade jag inte vågat ge bort, de flesta som inte har ett har valt bort det för att de inte är bra enligt min erfarenhet :p Men något jag uppskattat är graverade namnbrickor till hästen, att sätta på grimma/träns/sadel eller vad som helst. Annars var din prylkorg en god idé, tror inte någon tar illa upp för att de får pälsglans ;)
 
Vilken fin tanke!

Jag fick ticnet-presentkort av min medis förut. Det var perfekt! Jag som går på FHS och SIHS varje år. :love:
En korg är också en fin idé. :up:
Min svägerska gav mig ett sett med nya naturborstar i julklapp, väldigt uppskattat!
Jag tycker ofta att det är skönt att få hästprylar/häst-presentkort för det kommer verkligen alltid till användning. Jag skulle aldrig tänka att det var tråkigt och opersonligt, eftersom mitt liv kretsar kring hästen är det ju tvärt om - högst personligt!
 
Använder ni ett block för att skriva vad ni gjort med hästen, hur det gått osv? Jag brukade ge personliga almanackor till min förra medryttarhästs ägare. Det var väldigt uppskattat :)
 
Antingen ngt hästigt och lite lyxigt som ett par snygga ridhanskar eller blingiga sporrar eller ngt annat lite x-tra som en korg med vin och ost. Om du vet vad hon gillar kan du ge henne ett presentkort på massage, eller spa-behandling men det är ju lite mer intimt ...
 
Jag har aldrig haft medryttare till min häst, men jag har gett choklad till stallägare och fått choklad av min medryttarhästs ägare (kan ha gett choklad tillbaka till ägaren också). Så jag säger att choklad aldrig kan gå fel. :up: (förutom om personen i fråga är allergisk emot choklad eller på någon strikt diet eller så... :o)
 
Jag skulle bli glad för precis vad som helst. Har genom åren fått bla strumpor, handskar, godis, reflexbrösta, grimma, namnskylt, pannband mm mm och allt är lika uppskattat.
 
Presentkort
Ridläger/träning osv
Någon utrustning hästen behöver, tex matchande tyglar till ett träns ägaren gillar är ju ett säkert kort.
Ett fint spö
Ett ev specialbeställt schabrak
Handskar om det används

Har även gett bort en träning på en riktigt fin häst till en vän utan egen häst o inte riktigt lämpliga medryttarhästar. Det var nog den bästa presenten hittills tror jag!
 
en presentkorg med sånt man som medryttare lätt "använder upp" för ägaren vore trevligt :).
dvs pälsglans, hovfett, hästgodis, schampo, mansnoddar osv.

eller ett presentkort, det går också bra :). t ex ett presentkort på brodyr eller träning osv.

täcken och schabrak med brodyr kan åtminstone jag vara lite otacksam för, är för petig med passform och färger + att jag inte vill ha mer saker till hästen då sadelkammaren redan svämmar över för att jag är för snål för att slänga ngt :o.
 
@hier om du vet om hästägaren har en tränare ekipaget brukar träna för så kan du slänga med ett presentkort på en lektion i presentkorgen. Men det beror ju naturligtvis på vilka summor du vill lägga och hur dyr tränaren är.
 
Vad skulle ni själva uppskatta i present om ni hade en medryttare? :) Jag tänkte på det idag då det pratades julklappar (redan, jag vet).

Jag skulle gärna vilja ge "min" hästägare en fin julklapp som tack för att jag får rida hennes fina häst, men det enda jag kan komma på är olika saker till hästen, av naturliga skäl, då jag inte känner henne tillräckligt bra för att ge en personlig julklapp till enbart henne. Så det får bli något hästrelaterat.

Min första tanke var att ge en presentkorg med diverse bra-att-ha, men det kanske kan uppfattas som att jag tycker att vissa saker fattas:o Och så är det ju förstås inte, jag vet bara att vissa saker och produkter går åt mer än andra och det kanske kan vara skönt att slippa tänka på tovutredare, svampar och liniment de närmsta månaderna :p Men kanske inte direkt glamouröst...

Jag är just nu lite inne på något som har namn broderat på sig, som t ex grimma eller fleecetäcke med hästens namn, eller allra helst både ägaren och hästens namn på varsin sida. Det är just nu det närmsta jag kommer till present som passar både häst och ägare. Helst fleecetäcke då hästen inte har något fleecetäcke alls just nu. Vad tros?

Om jag hade en bra kamera och ägare inte hade de, så skulle jag piffa till hästen och knäppa lite fina kort! I vita lindor, nåt fint träns, fin bakgrund etc. :) o rama in/fotobok eller nåt!
 
Jag fick för första gången någonsin julklapp av en medryttare förra året. Bara att hon tänkte tanken tyckte jag var rart! Hästen fick nya benskydd som är lätta att diska och hästgodis. Jag fick choklad och en lott. Tydligen hade vi tänkt samma tanke för samma dag fick hon vin och lite lyxigare hudkräm av mig. Jag har haft medryttare förut men aldrig ett sådant samarbete som jag har med den här. I år hoppas jag på massor med läderrengöring för jag tror ta mig tusan att människan ruinerar mig med sitt eviga putsande ;):love:
 
Tycker du fått supertrevliga tips i tråden !
Jag som hästägare med en kär uppskattad medryttare sen många år , både får och ger julklapp . Själv uppskattar jag alltid hennes julklappar oavsett vad de är då de är fina - men extra trevligt är det för mig personligen med häst relaterade saker då jag inte vräker på runt det själv om det egentligen inte behövs så tex ett par fina ridhandskar , en graverad namnbricka till grimma/sadel/träns har varit favoriter .
Presentkort tycker jag själv är trevligt att få, men när jag själv är givaren tycker jag detsamma känns jobbigt för det känns på ngt sätt så tydligt vad för summa man ger bort och om det typ ligger på under 500 känner jag mig billig på ngt sätt , just gällande att ett presentkort blir så tydlig i pris . Jättefånigt eftersom som sagt jag som mottagare blir jätteglad oavsett summa, men såfort jag är givaren känns det trist med den uppenbara summan på ngt sätt .
 
Vad skulle ni själva uppskatta i present om ni hade en medryttare? :) Jag tänkte på det idag då det pratades julklappar (redan, jag vet).

Jag skulle gärna vilja ge "min" hästägare en fin julklapp som tack för att jag får rida hennes fina häst, men det enda jag kan komma på är olika saker till hästen, av naturliga skäl, då jag inte känner henne tillräckligt bra för att ge en personlig julklapp till enbart henne. Så det får bli något hästrelaterat.

Min första tanke var att ge en presentkorg med diverse bra-att-ha, men det kanske kan uppfattas som att jag tycker att vissa saker fattas:o Och så är det ju förstås inte, jag vet bara att vissa saker och produkter går åt mer än andra och det kanske kan vara skönt att slippa tänka på tovutredare, svampar och liniment de närmsta månaderna :p Men kanske inte direkt glamouröst...

Jag är just nu lite inne på något som har namn broderat på sig, som t ex grimma eller fleecetäcke med hästens namn, eller allra helst både ägaren och hästens namn på varsin sida. Det är just nu det närmsta jag kommer till present som passar både häst och ägare. Helst fleecetäcke då hästen inte har något fleecetäcke alls just nu. Vad tros?


Det mesta ambitiösa är presentkorg - roligt att få, och kräver en del planering och fixande. En upplevelse är smart också, en ridlektion eller liknande om det ska vara hästrelaterat, eller kanske en massage (om hästägaren gillar sådant?).

Jag är lite bekväm och brukar ge bort choklad och/eller vin. Funkar alltid. :D
 
Åh som hästägare hade jag uppskattat vad som helst och inte tagit illa vid mig om jag hade fått mer putsgrejer eller liknande!

Mina spontana förslag:
Schabrak med brodyr
Presentkort hos en ridsportsbutik
Lädergrimma med graverad namnskylt
Biljett till en clinic /horseshow
Choklad och en vinflaska (förutsatt att ägaren är över 18 och inte nykterist)
Fina foton på hästen, eller kanske en fotobok med bilder på hästen och ägaren (förutsatt att man har ett gäng bilder i bra kvalité)
 
Nu när det är ett tag kvar till jul finns ju alla möjligheter att knåpa ihop en fotokalender om man har lite roliga bilder på hästen, eller bara har en kamera och en uppsättning (till exempel) partyhattar :angel:
 
Nu när det är ett tag kvar till jul finns ju alla möjligheter att knåpa ihop en fotokalender om man har lite roliga bilder på hästen, eller bara har en kamera och en uppsättning (till exempel) partyhattar :angel:


Åh! Det fick jag en gång - en jätterolig present! Med sparade månadsbilder på hästen i hagen olika årstider. :love:
 

Liknande trådar

Relationer Är medryttare och vill gärna ge julklapp till ägare och häst. Förra året gav jag godis till häst och godis + bok till ägare, men behöver...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Entourage
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 386
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
2 901
Senast: Lingon
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 414
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp