Julie rescue

Sv: Julie rescue

Nej. Jag har hört mycket dåligt om den organisationen (från en bekant som har jobbat i den) om fusk med papper, vet.besök osv.
Dessutom skulle jag inte adoptera en spansk hund alls med tanke på risken att föra in parasiter och sjukdomar till Sverige som vi INTE vill ha hit. (Jag tycker nämligen om att kunna plocka blåbär och svamp i skogen som jag sen kan äta.)

Finns omplaceringsorganisationer i Sverige jag mycket heller stödjer. Alternativt ta hem en irländsk hund om man nu inte kan hitta vad man söker inom landets gränser.

Nej jag skulle inte kunna tänka mig att ta en hund därifrån av den enkla anledningen att jag hellre tar en omplacering här från sverige.

ok en vän till mig har adopterat en hund därifrån, eller ja hon har reserverat den och betalat handpenning, ska nu kollas upp för ev sjukdomar innan hon betalar resten. Menar du att dom inte kollar efter sjukdomar? Att dom bara är ute efter pengarna?

ok är det någon speciell anledning till det?:)
För mig spelar det ingen som helst roll om man räddar en övergiven hund från sverige eller från ett annat land, varför skulle det vara "finare" att rädda en från sverige, förstår mig inte alls på det argumentet som många har. Jag menar det finns hemlösa barn i sverige också ändå väljer folk att ha fadderbarn i tex afrika, liv som liv oavsett natonalitet anser jag iaf.

Nej, jag skulle inte ta en hund från Julie Rescue. Jag har hört och läst mycket dåligt om organisationen.
Precis som Skogstrollet skulle jag inte ta en omplacering från något annat land än Sverige och Irland, p.g.a. sjukdomsrisk.

Jag har mycket svårt att hitta en vuxen omplacering som passade mig här i Sverige och har nu den bästa hund jag skulle kunna tänka mig, från Irland!

Vem har sagt att det är finare att ta en omplacering från sverige? Hon säger ju att hon hellre vill ta en från sverige för att inte dra in en massa sjukdomar hit. Dessutom har vi nog med hemlösa djur i det här landet.

jag svarade till smulis. Hon skrev att hon hellre tog en hund från sverige än från utlandet då undrade jag bara varför, hon skrev inget om sjukdomar.Menade inte att någon i denna tråden har haft det som argument men många ifrågasätter varför man tar en hund från utlandet istället för från sverige, alltså inte pågrund av sjukdomar då.

Därför att jag är av den åsikten att man ska hjälpa de övergivna och misskötta hundarna här i sverige först plus att man inte riskerar att få in en massa sjukdomar som inte finns här. Varför vill man ta en från utlandet, är det för att det är så synd om dom och för att de kommer avlivas om ingen tar hand om dom ?

Har någon adopterat hund därifrån? Skulle ni kunna tänka er att göra det? Varför/Varför inte?

Nej, jag har inte adopterat därifrån men vet tillräckligt om föreningen för att inte rekommendera den till någon. Och det säger jag inte för att jag är emot spanska hundar, jag har själv ett par från södra europa.

En fd kompis till mig har en hund ifrån den föreningen. Hon finns även på buke, kan pma hennes namn om du vill veta mer ;)

Är själv inte så insatt i just den föreningen men jag vet att hunden ifråga som jag träffat ifrån föreningen är underbart snäll även om han är rätt bortskämd eftersom han tydligen hade farit illa i ett tidigare hem om jag förstod det rätt.

Min ena hund kommer därifrån, dock inte jag som tog in honom.
Jag tog honom som omplacering från sthlm.

Fick med vet.intyg, dokumentation på alla sprutor som tagits och pass, allt det som dom fått med från spanien tydligen.

Har inget att yttra om föreningen, utan är också inne på det spåret att isåfall hellre ta en hemlös hund från sverige.

Jag funderar lite på varför man måste släpa hit fler hemlösa djur. Låter kanske väldigt hårt, men det finns redan så mycket omplaceringshundar i Sverige som behöver hjälp.

Sen gör ju folk såklart precis vad de själva vill, men jag skulle hellre hjälpa en individ på hemmaplan.

Självklart är det viktigt att hjälpa våra hemlösa hundar här, men det var mycket svårt för mig att hitta en hund som skulle passa mig här.
De på hundstallen, som är mycket få, är ofta stora bruks-blandisar, något som jag vet att jag inte skulle klara av.
Bl*cket finns det mest unga moplaceringar på, jag ville ha någon över året iallafall, och inte en dvärghund.
På t.ex. Hittehund är det också många svårare hundar eller med mycket hög aktivittsnivå, tycker jag.

Från "min" förening fanns det hundar av alla storlekar och typer att välja mellan. Därifrån kunde jag hitta perfekta kombinationer mellan utseende och aktivitet!

Har någon adopterat hund därifrån? Skulle ni kunna tänka er att göra det? Varför/Varför inte?

Nej, skulle heller inte kunna tänka mig att ta in någon hemlös hund från andra länder. Mest för att risken för sjukdomar och parasiter föreligger men också för att det inte löser problemen på plats, vill jag hjälpa så är det bättre att åka dit och arbeta för en bättre situation där. Sen vet man ju inte heller vad man får hem. Det är ju väldigt många som omplacerar sina "gatuhundar" för att det trots allt inte fungerar så himla lätt att bara stoppa in dem i en så fullkomligt främmande miljö som det här trots allt är för dem. Det finns ju ingen chans att lära känna hunden och man vet aldrig vad den har i bagaget.

Nej, det löser egentligen ingenting på plats.
Men att man inte vet vad man får tycket jag inte riktigt stämmer. Att köpa en blandisvalp på Bl*cket tycker jag är mycket osäkrare än att göra som jag gjorde!

Väljer man att ta en hund från en sådan organisation innebär inte det per automatik att man köper hund på postorder, något jag aldrig skulle göra! Det är ansvarslöst att köpa en hund baserat på en bild och kort info om hur hunden beter sig i ett hägn på Irland.
Väljer man istället någon av de hundar som finns i jourhem har man chans att träffa sin hund flera gånger innan man bestämmer sig. Då vet man någorlunda säkert vad man får.

Jag funderar lite på varför man måste släpa hit fler hemlösa djur. Låter kanske väldigt hårt, men det finns redan så mycket omplaceringshundar i Sverige som behöver hjälp.
Fast så himla stort utbud av omplaceringar finns det faktiskt inte i sverige. Jag har under våren letat vuxen hund i sverige och vill man inte ha en stor svart blandrashanne av bruksraser med prombelmbeteenden så är inte utbudet så jättestort.

Sen kanske inte JR har det bästa ryktet men det är en annan diskussion.

Jag har själv tagit en irländsk lurcher just för att jag inte hittade det jag sökte i sverige.

Men att man inte vet vad man får tycket jag inte riktigt stämmer. Att köpa en blandisvalp på Bl*cket tycker jag är mycket osäkrare än att göra som jag gjorde!

Fast jag tänkte ju kanske inte att alternativet är blandisvalp på blocket heller. Fortfarande så är det ju valpar, och en vuxen hund kan ha utvecklat många egenskaper beroende på vad den varit med om som man inte behöver ha en aning om även om man träffar den ett par gånger.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 885
Senast: Otherside
·
Hundträning Vad kan man göra rent konkret för att en hund ska känna sig trygg när andra hundar passerar eller man själv passerar andra? Utan att...
Svar
12
· Visningar
1 004
Senast: Grazing
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
803
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka