jobbig snö..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 678
U

Uddatyp

är de någon mer som har en häst som inte tycker om små små små snöflingor som yr omkring? min häst gillar de inte alls..verkar som om dom irriterar honom på nåt sätt.

snöar de mycke så är de inga problem..typ snöstorm då bryr han sej inte men dessa små små små som yr runt och verkar komma in i näsan och överallt på honom de tycker han inte om alls.

någon mer som har en häst som inte gillar dessa små små små snöflingor som yr runt..?

Sv: jobbig snö..

jadå, men han tycker inte om snö överhuvudtaget, oavsett om det stormar eller bara små flingor. vi brukar sätta på han en sorts "mössa" på morgonen innan han går ut, och då funkar det alldeles ypperligt! då är han nöjd, när snön håller sig utanför öronen.

låter bra..kan man sätta fast den på nåt sätt så den inte ramlar av? min pålle går utan grimma i hagen..

ja funderade ett tag på en såndär heltäckande flughuva som går ner över nos och upp över öronen..

han går också utan grimma i hagen, det ser ut som blinkers, fast med öron på. så du fäster den alltså med karborrband. väldigt enkelt!

Min häst gillar inte ruskväder alls. När han står i hage går det an, men när jag ska rida så går han med öronen bakåt och ruskar på huvudet. Sötnos :D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 744
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 449
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 905
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka