Jobb i USA - lön?

Louica

Trådstartare
Någon som vet ungefär hur mycket brukar man tjäna som hästskötare, med lite administrativt arbete, på ett stuteri i usa?
 
Sv: Jobb i USA - lön?

jag kan tyvärr inte säga hur det skulle vara i USA men eftresom att ingen annan svarat på tråden så skriver jag iaf...

jag jobbade som hästskötare på ett fälttävlasstall/stuteri på irland för ca 6 år sen. på den tiden tjänade jag 100 irländska pund , tror att det i dagens läge är ca 130-150euro, per vecka.
då bodde jag gratis och hade bil o alla räkningar ingick. jag fick själv stå för mat o bensinkostnader för de körningar som inte var "jobbrelaterade".
om vi ville ha egen häst med så var det OK för en mindre summa som de drog av lönen var månad men eftersom jag INTE hade häst med mig så vet jag inte hur mycket.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag försöker hitta hästfilmer (ev. serier) om en man som red i vildmarken i USA. Eller om det utspelade sig i Kanada? Det var...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: Islaend
·
Hästmänniskan Går i tankarna på att utbilda mig till hovslagare. Men jag önskar svar på en fråga som jag upplever som lite ”hysch-hysch”. Men vad kan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 400
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har en önskan om att få arbeta med hästar. Men jag vet inte med exakt vad. Ni som arbetar heltid med/runt hästar, vad jobbar ni...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: Lucifer
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp