Jag vill ha en mänsklig vän....

Sv: Jag vill ha en mänsklig vän....

Stora fickor och glömska ägare till fickorna....hur många gånger har jag inte hittat torkat hundgodis i vinterjackan när den kommer fram varje år :angel: :)

Oj, det hade kunnat vara jag som skrev den här tråden.
Jag känner igen mig så väl fast skillnaden är väl att jag inte har några vänner direkt som har hund. Förra vintern var jag iväg och tränade agility och lite lydnad själv 1 gång i veckan, det var ju kul men det hade varit ännu roligare om man hade varit flera. Nu har jag även fått upp ögonen för sök och min ena hund som i övrigt kan vara ganska omotiverad ÄLSKAR det! därför hade det varit kul att få fortsätta med det men det är svårt när man är ensam :(.
Brukshundsklubben känns inte riktigt som våran grej då jag har nakenhundar som i mångas ögon "inte duger nåt till och fryser för minsta lilla".
Jag ska dock försöka satsa på att gå en kurs i "nosarbete" (sök, spår/viltspår m.m) till våren el. sommaren och hoppas på att knyta lite kontakter därigenom så kanske man kan fortsätta träffas även när kursperioden är över :)

Vi är nog ganska många som känner oss ensamma och lite ""utstötta" pga våran ras. Här är vi ju minst 3 st
Saybia för att hon har nakenfisar
Red_chili för att hon har vinthund
och
Jag för att jag har jakthund.

Men det verkar som att även dom med "riktiga" träningshundar är ensamma :p

Vi är nog ganska många som känner oss ensamma och lite ""utstötta" pga våran ras. Här är vi ju minst 3 st
Saybia för att hon har nakenfisar
Red_chili för att hon har vinthund
och
Jag för att jag har jakthund.

Men det verkar som att även dom med "riktiga" träningshundar är ensamma :p

Lägg till en blandras, modell liten, också. :D

Jag har ju golden av utställningsmodellen och det rynkar ju bruksfolk på näsan åt!
Så lite utstött är jag också;)

Saknar också någon att gå ut med. Speciellt när vädret varit så tråkigt som senaste tiden. Inte direkt motiverande att gå ut en långpromenad i regn och lera varje morgon.

Delvis knapp.

Det verkar som att hund männsikor är ett ensamt folk :eek:
Synd att alla bor så långt ifrån varandra annars hade man kunnat fixa en helg med en massa aktiviteter så hade vi nog varit glada och nöjda för ett tag ;)

Jag och red_chili bor nog närmast varandra och då är det ändå 35 mil :p

Jag har både haft tur och pushat på lite för att få dom träningskompisar jag har idag i min "nya" stad. (Flyttade hit för lite mer än ett år sedan och har nu 5 hundvänner :D)

En av dem träffade jag några ggr när jag var ute med Narmo, han bodde nära och vi tog några promenader tillsammans.

Jag gick en kurs och fick genom den med mig några som ville testa nya saker med sina hundar (jag hade då mest erfarenhet av olika aktiviteter både innanför och utanför bruks). Så vi träffades (innan Narmo opererades) 2 ggr i veckan då vi tränade spår, sök mm på helgen och lydnad, freestyle mm på tisdagar (på en plan).

Jag fick tag i en hundvakt som har samma ras som jag och vi pratat ofta hund och hundträning när vi träffas. Hon har dock inte så ofta tid att träna med oss.

Simba_112 här på buke och jag började prata här, vi bodde ju så nära varandra och har väldigt lika syn på hund och hundträning så det vore ju dumt att inte träna tillsammans och jag har verkligen fått en mycket trevlig hundvän och Narmo får träffa två snygga flickor :D:love:

Sen har jag hundvänner runt om i hela Sverige som jag gick på gymnasium med. Tyvärr träffas vi inte så ofta längre, men när vi gör det är det som om vi varit ifrån varandra max 1 vecka :)

Jag brukar också sakna träningskompis/promenadkompis. Visst jag gillar att vara ute och lulla själv i skogen tillsammans med min hund eller träna i lugn och ro. Men det blir så mycket roligare om man har någon annan att diskutera sakerna med.

Nu har vi gått ihop ett gäng här som tränar en gång i veckan och det är faktiskt jätteroligt. Mycket trevligt folk och det blir bara hundprat i flera timmar. Sen har även en gammal kompis skaffat hund och nu har vi hittat tillbaka till varandra tack vare hundarna så vi är ute och går nån gång i veckan ungefär. Jag är glad för min skull men nästan mest glad för hundens skull, nu en väldigt lång period har han inte träffat han andra hundar.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 878
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 219
Senast: TantAgda
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
646
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 870
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka