Jag vill ha en mänsklig vän....

Ciindy

Trådstartare
...med lika stort hundintresse som jag.

Känner ni igen känslan av att det alltid är du och hunden? Visst det är jätte roligt men ibland vill man ha någon att träna och gå ut och gå med.

Det är inte roligt att varje gång fara och träna själv, fara ut i skogen och lägga ett spår själv, ta varje långpromenad själv. Vet inte om det är jag som är översocial och om det bara är jag som vill kunna kombinera mina vänner och mitt intresse.

Har ändå en del kompisar med hund men som inte är aktiva (lika aktiva som jag). Jag vill ha en männsklig varelse som kan peppa mig när det går dåligt och som kan vara glad när det går bra och framförallt någon att prata igenom eventuella problem med.

En sådan kompis har jag haft, långpromenaderna blev längre och träningen roligare, någon att diskutera alla problem med. Jag blev bortskämd under den tiden och nu saknar jag det. :(

Är det någon på hund som känner brist på männsklig kontakt ? ;)

(Typisk gnälltråd! Förlåt :p)

Sv: Jag vill ha en mänsklig vän....

Jag känner igen det där.
Jag har en hel del vänner med hund, men de vill oftast träna mycket mindre än mig eller otroligt mycket mer. Vanligast är mycket mindre. De som vill träna mycket mer brukar jag inte komma överdrivet bra överens med eftersom de brukar tycka att jag är galen som har vinthund att träna med :p

Har du ingen brukshundsklubb i närheten där du kan hitta nytt träningssällskap?

Jag är på brukshundsklubben ganska ofta men det är en så liten klubb där alla känner alla och jag har då inte hittat någon ännu som jag känner att jag skulle kunna "använda som träningssällskap". Dom flesta håller ju på med bruks och är mkt äldre än mig (jag är 15).

Kul att någon har haft/har samma känsla som jag ;)

En mänsklig vän är väl OK, men får jag välja, så skulle jag INTE klara mig utan kontakt med hundar. Aldrig, aldrig någonsin. Fått höra att jag är knäpp, men sån är jag i alla fall. Något ärligare och trognare än en hund finns inte. Raka rör hela tiden. Inget lismande och skitsnack där inte.

De flesta hundmänniskor jag umgås med är mer aktiva än vad jag är. Det är otroligt roligt att gå på spårträffar och söksöndagar. De är dessutom ovanlit trevliga och hjälpsamma människor.

Den enda nackdelen är att de är så sjukt duktiga allihop, tävlingsmänniskor ut i fingerspetsarna och det gör att jag får lite rubbad syn på vad som är bra eller inte.
Jag ser folk som filar på pyttedetaljer på redan 10mässiga fritt följ och så ska man själv försöka glädjas åt att vrålapan i allfall kom på inkallning - den här gången och att man för en gångs skulle lyckats koppla sina synapser rätt och vänt åt rätt håll när de vrålar "höger om" och försöka att inte låtsas om att man trampat hunden på baktassarna...

En mänsklig vän är väl OK, men får jag välja, så skulle jag INTE klara mig utan kontakt med hundar. Aldrig, aldrig någonsin. Fått höra att jag är knäpp, men sån är jag i alla fall. Något ärligare och trognare än en hund finns inte. Raka rör hela tiden. Inget lismande och skitsnack där inte.

Håller med dig.
Utan människor fungerar okay, utan hund klarar jag mig inte.
Sedan har jag gärna både hund- och människosällskap, men måste jag välja är det ingen tvekan om vad jag väljer.

Jag känner igen mig. Ingen av mina kompisar som jag umgås med har hund så jag känner mig ganska ensam i det intresset. Jag har lite "hundägarbekanta" som jag träffar ibland, men det hade varit roligt att ha någon i närheten att dela saker med. Både när man har bekymmer och när det går bra. Mest saknar jag någon med vinthund, eftersom jag har vinthund själv. Det hade varit roligt att ha någon irl att prata tips och trix med till vardags, och åka på utställningar och lure coursing och sånt med.

Men, tills vidare håller jag till godo med folk här på buke och ett annat forum. Och så har vi ju lite minibukepromenader och sådär ibland. :p

På min klubb är det mest barn och vuxna, har en hundintresserad kompis i min ålder men hon bor i andra änden av sverige och när vi träffas kan vi ändå inte ta med hundarna. Tar för lång tid att åka med dom. Vill ha nån att träna och promenera med, blir så lat annars.:cry:

Håller med jag också. Är uppväxt med hund (och djur överhuvudtaget), och jag vette 17 hur jag ska klara mig dagen då jag flyttar hemifrån (är 15 nu..) :p! Jag tänker ju såklart inte skaffa hund om jag inte är 100 säker på att jag har tid för den, vilket jag inte kommer att ha i början med studier osv., men attans.. Jag kommer att sakna hundarna! Får hälsa på mamma&pappa ofta :p

Det säjs ju att hunden är så bra för då får man kontakt med massor av människor.
som hundägare i mer än 40 år så kan jag nog tycka att det är en ganska ensam syssla allt som oftast, Bruka utrycka det så här.
Medans kompissarna sitter på krogen, går jag och hundarna runt i skogen, när vi kommer hem, bada ducha sen. sedan är jag trött å sover sött.
Synd att du inte bor i närheten av mej.

Mitt val där är mkt enkelt. Det finns nog inget jag värderar så högt som min hund :love:. Men även fast han är det bästa sällskap jag kan tänka mig så saknar man ibland en människa med samma intresse som en. Framför allt saknar jag den här känslan av att man har någon att falla tillbaka på om det går dåligt, någon att dela tankarna med. Det är lite svårt och fråga hunden vad jag ska göra när lydnaden inte fungerar, då skulle jag nog få ett "skit i lydnaden och ta ut mig på en promenad" som svar :p

Det gäller nog att hitta någon som har lika stort intresse. Hunden och jag tillbringar timmar ihop och så fort jag har lite tid över går tiden till honom.
Mina helger består av tidiga mornar, aktiviteter och lååånga promenader, ingen av "mina" hundmänniskor kan tänka sig att tillbringa sin helg så, dom prioriterar att sova länge och bara ta det lugnt istället. Helgerna är det bästa som finns enligt mig just för att jag har så mycket tid för min hund.

Just nu när det börjar bli vintermörkt och kylan kommer känner man sig inte så taggad på att ta ut hunden på en promenad i skogen, iallafall inte ensam..:(

jag känner också igen mig, jag vill ha nån att åka iväg med, träna med. man får lite hundnördstämpel. Berika världen med fler hundnördar!!:bow:

Hundnördsstämpeln sitter i pannan på mig :p
Sen när man kommer in på en affär och ska plocka fram pengar från fickan så kommer det :
Hundbajspåsar
Hundbajspåsar
Hundbajspåsar
Hundgodis
Hundbajspåsar
ett koppel
och ännu mera:
Hundbajspåsar

För att inte tala om saknaden av ett par svarta vanliga jeans (L) mina är alltid special designade, vita och håriga :p

Ingen kan missa att man är hundmänniska. Tänk vad kul att ha en kompis som har samma problem i affären och lika snygga jeans ;)

Känner så väl igen det. Jag vill också ha någon att träna med och gå långpromenader med.
Men jag har dåligt med sådana bekantskaper. Antingen är de inte hundintresserade alls eller så tycker de att en långpromenad är en runda som tar ca. 30 min.

Har försökt ta mig iväg till brukshundsklubben, men de har tyvärr träningar de dagar jag jobbar sent.

Så mitt hundägande har för tillfället gått från tränings- och lite tävlingsambitioner ner till noll och inget.

Känner också igen det.
Har jobbarkompisar med stort intresse för hundträning (riktig träningsnarkoman) men våra tider passar inte in för träning tillsammans. Okej att man kan vänta, men har man 45 min med bil hem (jag) så vill man inte vänta två timmar tills kompisen slutar för att åka och träna i mörkret.
Skulle vilja ha nån närmare hemma.

Visst finns klubben, men jag behöver nån som peppar mig att åka dit i mörkret.

Hundnördsstämpeln sitter i pannan på mig :p
Sen när man kommer in på en affär och ska plocka fram pengar från fickan så kommer det :
Hundbajspåsar
Hundbajspåsar
Hundbajspåsar
Hundgodis
Hundbajspåsar
ett koppel
och ännu mera:
Hundbajspåsar

För att inte tala om saknaden av ett par svarta vanliga jeans (L) mina är alltid special designade, vita och håriga :p

Ingen kan missa att man är hundmänniska. Tänk vad kul att ha en kompis som har samma problem i affären och lika snygga jeans ;)

Åh, det där känner jag igen :D (förutom att jag aldrig har koppel i mina fickor. Däremot kan jag råka hitta leksaker)

Delvis knapp.

Det verkar som att hund männsikor är ett ensamt folk :eek:
Synd att alla bor så långt ifrån varandra annars hade man kunnat fixa en helg med en massa aktiviteter så hade vi nog varit glada och nöjda för ett tag ;)

Jag och red_chili bor nog närmast varandra och då är det ändå 35 mil :p

Åh, det där känner jag igen :D (förutom att jag aldrig har koppel i mina fickor. Däremot kan jag råka hitta leksaker)

På tal om det måste vi hundmänniskor ha enorma fickor :eek: Normala människor gnäller om dom har en mobil och lite papper i fickorna, skaffar man hund är fickorna helt plötsligt bottenlösa och allt gammalt skräp ryms...;)

Åker du någon gång i närheten av Pite så får du hojta till! Tyvärr har jag ingen bil, så jag är lite fastlåst :p

Jag är också förundrad över hur stora fickor vi måste ha...

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 878
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 219
Senast: TantAgda
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
646
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 870
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈