Jag köpte en aktivitetsleksak idag!

lady_vip

Trådstartare
Var och köpte hundmat och tänkte på väg in att om de hade nån billig aktivitetsleksak så skulle jag införskaffa min första sådan just idag!

Och det blev en Dog Spinny, från Nina Ottosson. Hundarna har precis invigt den och tyckte det var helt okej.

Har aldrig tyckt att det var direkt nödvändigt att lägga pengar på dem, men den kalla årstiden har kommit och jag har insett att även om jag är hemma en hel del och pluggar så får hundarna inte mer aktivitet för det. Så nu kan de köra varsen runda med en sån så kan jag läsa samtidigt.

Har ni någon? Vad tycker ni om den?

Tänkte införskaffa en till, lutar åt filten nästa gång, men tar gärna emot tips:laugh:

Sv: Jag köpte en aktivitetsleksak idag!

Jag har ingen egen men har lånat kompisens båda till min jack russel.
Hon gillar verkligen den där man skjuter på plattor med nosen för att få tag i godisen under.
Hon har även provat den där man lyfter på klossar från en bricka. Den var inte lika rolig, hon sprang stolt omkring med klossarna istället för att ta belöningen under:grin:

Jag har båda som föregående skrev om.En med rullande platta där godisen finns i hål under och dels den med klossar som ska lyftas för att få tag i godiset.

Jag tycker inte att de vart speciellt bra faktiskt.Inget ont om själva "prylen" men min hund fattade på en gång och känns inte speciellt aktiverande för henne.Hon lyfter klossarna på 20 s och sen är godiset slut liksom och likadant med plattan som snurrar,hon tar tassen,snurrar till godiset och så är det slut....

Skulle kanske köpt de mer avancerade men det är ju lätt att vara efterklok:D

Jag har två av hennes. Köpte först en som hunden fixade efter någon minut. Rådfrågade då på djursjukhusets shop där de säljer dem om vilken som var den svåraste. Jag köpte den och även denna klarade han efter någon minut. Så jag tycker faktiskt inte de var speciellt bra. Kanske fungerar bättre som längre aktivering på vissa hundar men på min som tömmer den direkt är det ingen sport. Finns i så fall bättre aktiveringslekar man kan göra själv tycker jag.

Bra inlägg. Min ena hund som jag tycker är trög fattar den nog bäst.

Men jag förstod att denna var ganska enkel, dock tar det nån minut innan den är tom, så det är ju iaf den minuten.

Jag brukar köra godissök i huset och slänga ut maten på gräsmattan och sånt, fördelen med denna är att det går snabbt att förbereda och slänga fram den.

En sån där filt måste man ju kunna göra själv ganska enkelt istället för att lägga dyra pengar på?
Fleecefilt 40kr och en kvart vid symaskinen. :)

Jag har också en dog spinny, men det lyckades han klura ut på 2 röda så nu är den inte lika rolig längre..

Jag har Dog Pyramid och Dog Brick.
Pyramiden älskar min äldre hund, bara jag tar ner den från hyllan blir hon vild och galen :D , dock så är den nog så lätt för henne för hon får ut alla foderkulor som jag stoppar i den på nolltid så jag brukar göra det lite svårare genom att trycka in lite hushållspapper i den.
Dog Bricken köpte jag förra julen och den var klurigare tyckte hon, fattade inte alls hur hon skulle göra för att komma åt godiset under brickorna :confused: Tillslut "ramlade poletten ner" och nu fixar hon den galant även om hon brukar försöka klösa brickorna åt fel håll.

Hilda och Dog Bricken

Lite min tanke också, vet att det var därför jag inte köpte den när jag först stötte på den :angel:

Men det är så konstigt, det är ingen som har gått och köpt tyget och satt ihop den än :confused:

Vad är det för aktiveringsleksak ni pratar om? :p Lät ju praktiskt om man skulle kunna göra en själv...

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 663
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Det blir tyvärr lite diffust :o Både jag och sambon märker lite skillnad på äldsta hunden, schäfer/labrador, 7,5år. Han har alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 159
Senast: Jeffery
·
Hundhälsa Min syster gav mig en förfrågan idag. Jag har länge vetat att hennes situation är ohållbar och idag tog hon faktiskt steget och beslöt...
2
Svar
38
· Visningar
4 668
Senast: Taxilock
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 512
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka