jag har tänkt på en sak...

RIA

Trådstartare
säg att man har en häst som behöver ligga runt kvot 7 för att må prima i underhåll. om man börjar motionera hästen och måste öka till 8 i kvot. går det då att öka i enbart kraftfoder?

kanske lite luddigt, men jag menar typ att om hästen skulle behöva lite högre kvot och man vet att hästen inte äter mer hö än den redan får. då borde det väl gå fylla kvoten med kraftfoder?

jag själv väntar på min analys,skickade in hösilaget i månadags så detta gäller inte mig. utan jag undrar bara...

Sv: jag har tänkt på en sak...

Ja du kan ju inte ändå inte höja KVOTEN genom att öka mängden av höet (kvoten är detsamma hur mycket elelr lite man än ger). Dock kanske man i första hand ska använda lusern innan man tillsätter för stora mändger kraftfoder? Beror ju lite på vilka mängder det handlar om...

okej, jag är ingen expert utan är ute efter att lära mig lite :)

Ja och då ska man ju fråga på!
Jag är inte helelr fullärd... och vill gärna veta mer o mer... :)

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
844
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 567
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka