Jag förstår att du är mallig, men vad är det för ras?!

Sv: Jag förstår att du är mallig, men vad är det för ras?!

Jag hade ingen aning om att det fanns en ras som heter malinois! :o Så när jag läste "malle" tänkte jag, en malle? Mal.. malteser?
Belgisk vallhund har jag antagit att man menat tervueren. Men nu har jag läst på och nu vet jag bättre. :D Jag har haft hundar i hela mitt liv (långhåriga collier, bearded collie) och känner till hyfsat många raser. Man kan ju tycka att jag torde haft bättre kunskaper om vallhundar än såhär. ;) :rofl:

Sv: Jag förstår att du är mallig, men vad är det för ras?!

*KL*

Lite kul är det ibland när folk inte har någon aning om vad man har för ras.
Rottweilern vi hade var det någon som funderade om han var labrador, ungefär som att tanteckningen går att missa. :D

Staffen har hittills bara fått en gissning och då var det en kvinna som undrade om han var en mastiff. :p

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 467
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Har börjat fundera på en kommande familjemedlem... I familjen finns redan en DSG som vi alla ÄLSKAR, men som inte riktigt håller för...
2
Svar
20
· Visningar
4 200
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 751
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Delvis en spinoff på bedöma sin hund objektivt, kom att tänka på det här med andras bedömningar av ens hund. Viktor är för de som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 020
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka