Jag förstår att du är mallig, men vad är det för ras?!

Sv: Jag förstår att du är mallig, men vad är det för ras?!

Klockrent :D

Den bästa historien jag har är för ett par år sedan när min pappa var ute med vår gamla hund (han var en mellanpudel) och en människa kommer fram och pratar med honom. Han sa att det var ju en likadan ras som hans granne hade. En afghansk attackpudel :rofl:
Jag funderar fortfarande på hur man lyckas lura i någon att det finns en sån ras och varför :D

hahahahhahaha :rofl: Jag dog lite nu :D så jäkla kul den grannen måste ha :D

O jag som trodde att chihuahuor var så kända för o va världens minsta... Får vääldigt ofta frågan "Åh vad är det för ras?" Eller.."det där är väl inte chihuahua?!"
Liksom vadå, är han inte tillräckligt liten för o va en? (han är väldigt liten, på 1,2kg)....mycket mindre hundar finns det väl inte :p
Fast kan säga att barn jag stöter på alltid ropar ut att det är en chihuahua...det är väl bara i vuxenvärlden dom inte gjort sig kända än... :angel:

Jag tror man säger Malinoj, eller??

Likaså den långhåriga hur säger man? Tervurén, typ? eller tervurenn?

Jag har hört alla varianter från terverens (vanligast) till terr vyren (personen hävdade bestämt att en plats i belgien uttalades så). Jag säger bara terv ;).

O jag som trodde att chihuahuor var så kända för o va världens minsta... Får vääldigt ofta frågan "Åh vad är det för ras?" Eller.."det där är väl inte chihuahua?!"
Liksom vadå, är han inte tillräckligt liten för o va en? (han är väldigt liten, på 1,2kg)....mycket mindre hundar finns det väl inte :p
Fast kan säga att barn jag stöter på alltid ropar ut att det är en chihuahua...det är väl bara i vuxenvärlden dom inte gjort sig kända än... :angel:

Barnen har inte alltid rätt kan jag lova. När jag hade min GD gick jag förbi ett dagis, då hörde jag ett av barnen utbrista: Fröken...Titta!!! Man får väl inte ha koppel på en kalv? Varav fröken va tvungen att förklara att det var en hund, inte nån kalv:rofl:

NÄÄ sa dom verkligen kalv?? :eek: kan inte barn skilja på kalv o häst!?! ;):p

Dom kan uppenbarligen inte skilja på räv och hund heller :angel: Har fått frågan om det är en räv mer än en gång :D

Finsk spets är en räv enligt många barn här nere :p

Sen har jag även en varg också tydligen :o (Jämthund)

Jag har har blivit bannad för att jag hade ett rådjurskid i koppel (isabellfärgad italiensk vinthund). :D

Mitt svar på den kommentaren var att jag inte vågade ha henne lös mitt i innerstan. :angel:

För typ två år sedan skulle jag åka pendeltåg med mina föräldrars drever (i toppkondition inför jakten, jag vill minnas att det var typ i augusti/september). Jag står på perrongen och väntar på tåget, och två tonårstjejer står en bit bort.
Tjej 1: Du, vet du vad det är för sorts hund?
Tjej 2: Ja, det är en sån där TAXGREYHOUND, jag har läst om dem på internet.
Jag: :confused::crazy::rofl:

Sedan möter jag ibland en kvinna hemma i Uppsala som vägrar acceptera att min hund är en renrasig welsh springer spaniel utan hävdar bestämt att jag blivit pålurad någon sort springer/boxerkorsning.

Barnen har inte alltid rätt kan jag lova. När jag hade min GD gick jag förbi ett dagis, då hörde jag ett av barnen utbrista: Fröken...Titta!!! Man får väl inte ha koppel på en kalv? Varav fröken va tvungen att förklara att det var en hund, inte nån kalv:rofl:

Jag har har blivit bannad för att jag hade ett rådjurskid i koppel (isabellfärgad italiensk vinthund). :D

Mitt svar på den kommentaren var att jag inte vågade ha henne lös mitt i innerstan. :angel:

:rofl::rofl::rofl:
För GDn som var en kalv, bara för att toppas av rådjuret mitt i stan. Jag dör! :rofl:

Sen har jag även en varg också tydligen :o (Jämthund)

Det skrek de rätt bra när man kom med vår alaskan malamute åxå.. men hon hade brott på svansen och bar den hängande som en varg gör mer så visst kanske det. :)

kl

När Kittie var liten och skulle vaccineras utbrast min veterinär:

"-Nämen, det är ju en hund!! Jag tyckte katten hade lite lång näsa.."

;)

Hahahaha:rofl:

Och denne erkände villigt sitt misstag :D

Hahaha värsta var dock när syrran var ute med vår malle och en tant kom fram o fråga vad det var för rävkorsning (hunden var ju nästan röd ;)). Min syrra har även blivit utskälld eftersom hon var ute och gick men en så livsfarlig hund bland folk...

Hahahaha:rofl:

Och denne erkände villigt sitt misstag :D

Ja det slank ur automatiskt! Tur var väl det för efter en snabb titt på längre av stånd på oss i väntrummet sågs vi inte igen förän hon kom in med kattvaccinet och utbrast kommentaren. :D

Klockrent :D

Den bästa historien jag har är för ett par år sedan när min pappa var ute med vår gamla hund (han var en mellanpudel) och en människa kommer fram och pratar med honom. Han sa att det var ju en likadan ras som hans granne hade. En afghansk attackpudel :rofl:
Jag funderar fortfarande på hur man lyckas lura i någon att det finns en sån ras och varför :D

Och jag har ju som flertalet vet haft en kuperad riesen (inget jag valt själv, övertog hunden).

Och detta med kupering finns det ju olika åsikter om, och jag visste aldrig vad folks åsikter va när dom frågade om just kuperingen, så ibland svarade jag med glimten i ögat " Hon har varit minhund i Beirut, svansen försvann":D.

Jag slutade med det när jag stötte på en person som jag tidigare pratat med som nu hade nån i sällskap. Denna personen berättade nu för sin bekant att den där hunden har minsann varit minhund i Beirut och miste svansen..:eek:

Vill du komma hit och torka bort kaffe från min datorskärm...

:rofl:

kl

När Kittie var liten och skulle vaccineras utbrast min veterinär:

"-Nämen, det är ju en hund!! Jag tyckte katten hade lite lång näsa.."

;)

Det är ju bra om husdjuret får rätt sprutor...;-)

MIn har givetvis också fått gissningar om ras, ganska ofta dessutom, men roligast var när en dam kom fram för att tacka. Hon var så LUGN nu för tiden när polisen (jag) hade börjat bevaka området med hund. Tidigare hade "de" stått nära hennes hus, men nu vågaade "de" inte göra det längre då jag patrullerade så flitigt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 467
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Har börjat fundera på en kommande familjemedlem... I familjen finns redan en DSG som vi alla ÄLSKAR, men som inte riktigt håller för...
2
Svar
20
· Visningar
4 200
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 751
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Delvis en spinoff på bedöma sin hund objektivt, kom att tänka på det här med andras bedömningar av ens hund. Viktor är för de som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 020
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka