Jag förstår att du är mallig, men vad är det för ras?!

Sv: Jag förstår att du är mallig, men vad är det för ras?!

Alla belgarna är "samma" enligt rasstandarden. Det enda som skiljer ska vara färg och pälsstruktur. Detta stämmer dock inte i verkligheten.

KL

Det uttalas mallinoá. (Tror det var Atalanta som skrev det tom?)

Tack! Då var det som jag trodde, glömde apostrofen över aet! Tack!:bow:

Fast rasen heter ju inte "malle". Sen hade ju kanske inte personen ifråga fattat ändå men det bir ju lite enklare om man säger rasnamnet istället för rasens smeknamn när någon frågar. Jag tror nog att inte många skulle fatta om jag titulerade mina hundar som "ärrärr" eller om min kompis med fransk bulldogg skulle säga "fralla" om sin hund till någon heller...

Det var inte jag som skrev om malamuten (om det var det du menade?), så nu gjorde du två fel i en flugfälla :D
Ehm...

Jag kallade rasen vid dess "tilltalsnamn", då det ju är det jag använder i dagligt tal. Att personen i fråga skulle missförstå mej hade jag lite svårt att förutse!

Men varför se det roliga i en händelse, när du kan tillrättavisa mej!? ;)

/Swat

Jag förstod bara inte det roliga i det... men men, det var ju tydligen roligt i och med kommentarerna du fått, men jag har väl inte den humorn då... jag förstår ju också att du utgår ifrån att alla människor är upplysta om de vedertagna smeknamnen på olika hundraser. Själv har jag dock inte så stora tankar om icke-hundmänniskors "ras-smeknamns-kunskaper".

Jag förstod bara inte det roliga i det... men men, det var ju tydligen roligt i och med kommentarerna du fått, men jag har väl inte den humorn då... jag förstår ju också att du utgår ifrån att alla människor är upplysta om de vedertagna smeknamnen på olika hundraser. Själv har jag dock inte så stora tankar om icke-hundmänniskors "ras-smeknamns-kunskaper".

Oj så butter du lät :confused: Jag personligen tycker det roliga var att swat tydligt förklarade att hunden var renrasig och att rasen hette (kallas för) malle. Att människan trots detta inte förstod utan trodde att swat var mallig var pricken över iet :D

Att människan inte visste vad en malle är tror jag inte många här inne tyckte var det roliga i swats berättelse.

Neej, jag försökte skoja till det bara :p Eftersom jag brukar kalla malle mallemutt. Men det blev inte så kul ;)

"Mallinutt" hör jag ofta om Mallen! Och det låter ju faktiskt lite som Malamute...

Neej, jag försökte skoja till det bara :p Eftersom jag brukar kalla malle mallemutt. Men det blev inte så kul ;)

:idea:
Haha, jo, nu efter förklaring :D *segast!*

Jag drog ett skämt för sambon en gång som löd:
"att köra nerkabbat kan vara otäckt"

Han fattade inte och efter en förklaring var det inte roligt, märkligt :angel:

Jag drog ett skämt för sambon en gång som löd:
"att köra nerkabbat kan vara otäckt"

Han fattade inte och efter en förklaring var det inte roligt, märkligt :angel:

Man får ha en speciell humor för det skämtet...

//Atalantha, med speciell humor. :rofl::rofl::rofl::bow::D

Själv har jag dock inte så stora tankar om icke-hundmänniskors "ras-smeknamns-kunskaper".

Nu var ju inte alls det poängen med Swats berättelse så egentligen är det irrelevant, men vad har icke-hundmänniskor med saken att göra? Den Swat pratade med var ju hundägare. ;)

Jag tror nog att inte många skulle fatta om jag titulerade mina hundar som "ärrärr" eller om min kompis med fransk bulldogg skulle säga "fralla" om sin hund till någon heller...

Hahahahahaaa! :rofl: :banana:

- Vad har du för hund då?
- En frulle!
- En smörgås?

*skitdåligt* :o

Klockrent :D

Den bästa historien jag har är för ett par år sedan när min pappa var ute med vår gamla hund (han var en mellanpudel) och en människa kommer fram och pratar med honom. Han sa att det var ju en likadan ras som hans granne hade. En afghansk attackpudel :rofl:
Jag funderar fortfarande på hur man lyckas lura i någon att det finns en sån ras och varför :D

Nu var ju inte alls det poängen med Swats berättelse så egentligen är det irrelevant, men vad har icke-hundmänniskor med saken att göra? Den Swat pratade med var ju hundägare. ;)

Tydligen inte särskilt bevandrad i olika raser ändå ;)

Jag stötte på ett par killar för några veckor sedan, 8-9-årsåldern som började gå mot mig.
"Åååh, får vi klappa?"
"Ja, det får ni"
"Är det pudlar?"
"Ehh...nej, det är dalmatiner"
Vad dumt av mig att glömma raka bort pudelfrisyren som växer ut på mina hundar varje natt. De måste sett riktigt håriga och enfärgade ut ;)

Har stött på en man som envisades med att jag hade pointer också. En annan dalmatinerägare fick höra att hon hade en cocker spaniel :P

Jag stötte på ett par killar för några veckor sedan, 8-9-årsåldern som började gå mot mig.
"Åååh, får vi klappa?"
"Ja, det får ni"
"Är det pudlar?"
"Ehh...nej, det är dalmatiner"
Vad dumt av mig att glömma raka bort pudelfrisyren som växer ut på mina hundar varje natt. De måste sett riktigt håriga och enfärgade ut ;)

Har stött på en man som envisades med att jag hade pointer också. En annan dalmatinerägare fick höra att hon hade en cocker spaniel :P

Och dalmantiner brukar ju nästan alla känna igen tycker jag! :o

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 467
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Har börjat fundera på en kommande familjemedlem... I familjen finns redan en DSG som vi alla ÄLSKAR, men som inte riktigt håller för...
2
Svar
20
· Visningar
4 200
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 751
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Delvis en spinoff på bedöma sin hund objektivt, kom att tänka på det här med andras bedömningar av ens hund. Viktor är för de som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 020
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka