Jag blir sååå irriterad.

Casper

Trådstartare
Sitter och läser annonser på blocket och jag kan bli uppriktigt sagt riktigt jävla irriterad på folk. Hur många annonser som helst där folk SÖKER hundar, de ska vara rumsrena,inte fälla,skälla och helst kunna alla grunder och sen ska dom ha stamtavla och följa skk:s regler- men du får inget för den:cool: el max fem hundra kr. Ja fattar verkligen ingenting, vad tror folk egentligen?

hur ser ni på saken? Jag skulle så jävla gärna ibland vilja skriva en hel roman till en sån människa men får väl ta mig i kragen.

Sv: Jag blir sååå irriterad.

Äh, dom annonserna gör ju ingen skada i alla fall... Då är det värre med alla mysko blandraser och alla hundar som folk plöstsligt blir "allergiska" mot när dom är 4-6 månader:grin:

Äh, dom annonserna gör ju ingen skada i alla fall... Då är det värre med alla mysko blandraser och alla hundar som folk plöstsligt blir "allergiska" mot när dom är 4-6 månader:grin:

ja se där, det e oxå en sak jag retar mig på!!:devil: ja jag har pms just nu.:angel: Ja fattar bara inte hur folk tänker, ska dom knappt få röra sig kan dom väl sno en porslinshund någonstans:grin: och ska den heller inte kosta någonting- då bör den ju inte få kosta i mat/försäkring o liknande heller så det e nog bäst me en nalle el porslinsfigur el likanande.

Dom annonserna stör mig inte så mycket, jag skrattar mer åt dom som man uppenbart kan läsa mellan raderna på:

XX är är blandning mellan Grandanois/Schäfer/Husky och Rottweiler.
(Oh my G-O-D)

Han är född 7 oktober 2006.
(Han är alltså i en jäkligt jobbig ålder.)

Han kom till oss på grund av ändrade förhållande i hans föregående hem.
(De förhållanden som ändrades var att de skaffade hund.)

XX är en typisk vakthund, vill gärna har koll på allt.
(Kan jag tänka mig.)

Han ska omplaceras på landet där han kan springa fritt,
(Hunden går inte att ha i koppel. Hunden passar heller inte i stadsmiljö.)

leva i lugn miljö.
(Det blir problem när det inte är lugnt.)

Vi följa djurskyddslagen samt Sveraks & Svenska Kennelklubbens rekommendationer.
(Jippi, djurskyddslagen och en kattförening.)

hahaha.... vilka hundmänniskor.....

Det bästa är ju när dom (i vissa annonser) t.o.m hävdar att denna Schäfer/Rottis/Husky/Grandis historia är världens bästa sällskapshund :crazy: Vilka gener hämtades det ifrån?

och jag stör mig på när dom skriver "sin bästa vän" och med sorg i hjärtat...men ändrade arbetstider eller flytt till annat hem....
man säljer inte sin bästa vän pga arbetstider. då får man ta andra arbetstider, eller så är den inte ens "bästa" vän.
och då ska man inte skriva det. ...

Vi följa djurskyddslagen samt Sveraks & Svenska Kennelklubbens rekommendationer.
(Jippi, djurskyddslagen och en kattförening.)

:D haha ;)

TS; Jag har aldrig läst någon annons som rent ut sagt att hunden inte får fälla, skälla eller finnas till övht.
Däremot har jag sett annonser från folk som faktiskt vill ha en "normal" vuxen hund, alltså inte någon av de omplaceringar som brukar ligga på blocket.
Dvs en hund med mamma bulldozer och pappa vrålapa som mäter nån meter över havet och som kan spränga sig ur vilket halsband som helst = inte lämplig för familjens lille Justus att gå ut med själv.

:D haha ;)

TS; Jag har aldrig läst någon annons som rent ut sagt att hunden inte får fälla, skälla eller finnas till övht.
Däremot har jag sett annonser från folk som faktiskt vill ha en "normal" vuxen hund, alltså inte någon av de omplaceringar som brukar ligga på blocket.
Dvs en hund med mamma bulldozer och pappa vrålapa som mäter nån meter över havet och som kan spränga sig ur vilket halsband som helst = inte lämplig för familjens lille Justus att gå ut med själv.

då ska jag minsann försöka leta upp det snart, det kan ju inte vara så svårt eller så är det bara i kalmar/blekinge regionerna dom konstiga människorna finns:p

till gabbi, du har rätt!

Om man måste sälja sin bästa vän pga att man behöver ha en inkomst för att klara sig kan jag lätt föreställa mig att man gör detta med stor sorg.

Såg i vår lokaltidning idag en som säljer Chioaoa-valpar enligt SKK:s regler för 13.000 kr. Skulle ni köpa om säljaren inte ens kan stava till sin ras namn? Än mindre "oreggade"?

(Eller så är det jag som inte fattat att chihuahua kan stavas på många sätt...?)

I samma tidning har nu i flera veckors tid en kull kavkazskaja ovtjarka (kaukasisk herdehund) varit utannonserade. Leveransklara var de vid första annonsen. De börjar bli ganska gamla nu, tror jag. Tror inte det gick riktigt som uppfödaren hade tänkt sig med att få sålt sina valpar? Synd, för de ser söta ut ;)

/Syrsa

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 529
Senast: Migo
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 959
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 083
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka