Jag blev så rädd idag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag blev så rädd idag...

Basilika skrev:
Om inte föräldrarna lärt dem dårskap bara. Min minsta har en kompis som är hysteriskt rädd för katter för hennes mamma är livrädd för katter :crazy:

Fast det är märkligt och stämmer inte alltid.
När jag var 2 år såg rymmde jag in i en hästhage och klammrade mig fast vid en shire. Jag ville inte alls gå å klappa shettisarna "dogs" (hundar) kallade jag dem - shiren var däremot en riktig häst. Morsan fick ha stenkoll så att jag inte sprang fram till främmande hundar eller älgar för att klappa:crazy: Jag blev klöst i ansiktet när jag skulle klappa en folkislken katt, och vält av hundar...

Min syster däremot var paniskt rädd för alla djur som liten! Hon började gråta hsterisk omhon såg en kattunge:eek:

Helt obegripligt hur två ungar med bara drygt ett år emellan kan var så olika:eek:
 
Sv: Jag blev så rädd idag...

Det tror jag också! Jag hade med mina brorsbarn (den yngsta då 4 år) till unghingstflocken, 15 unghingstar runt två barn och mig och INGEN så mycket som var i närheten av att skada dom. Hästar som har ett fungerande psyke ser jag som en mycke mindre fara för ett barn än en snäll familjehund.
 
Sv: Jag blev så rädd idag...

En händelse som inträffade för många år sen nu.. Jag var ute och red en travare som var modell stirrig och het, dock väldigt snäll att hålla på med inne i stallet. (En tjej som jobbade där hade med sin dotter på 4 år ibland på helgerna och hon fick alltid borsta denna hästen. Han tog snällt ner huvudet när hon vill borsta honom där.) Sitter och skrittar på en grusväg och möter ett helt dagis som är ute på utflykt.. Herregud tänker jag, hur ska detta gå.... 15-20 ungar med barnvagnar och fröknar och hela kittet... Går ut i sidan med hästen och tänker låta dagiset passera med goda marginaler. Hästen står ko-lugnt och bara tittar. En liten flicka frågar om hon får klappa hästen och en av fröknarna undrar om det går bra. Ja visst om ni tar det lugnt och inte alla på en gång säger jag. Eftersom hästen var så lugn tyckte jag det kunde gå bra. Det slutar med att jag och pållen är helt omringade av barn som klappar honom överallt och hästen står i mitten med huvudet nere vid marken så barnen kan nå att klappa, och bara njuter!!! Fröknarna fick slita bort barnen och jag fick slita bort pållen... Skulle vilja haft en bild på det för det såg nog ganska sött ut!
 
Sv: Jag blev så rädd idag...

Elute skrev:
Min förra lipizzaner var HELT barnsäker!!
Mina barn 3-5 år gick med honom själva till hagen, om de ramlade framför hans fötter väntade han blickstilla tills de kravlat sig upp igen. Han gick bakom dem stadigt med en meters mellanrum:cool:
Jag vågade låta dem gå med honom till stallet själva från hagen, medans jag ledde stallkompisens häst.
(ett liitet vakande öga förstås)...;)

Sån är min systers (denver på buke) travare oxå mot barn. han låter sig snällt ledas i grimskaft, stannar barnen så stannar hästen.
Min egen son brukar få sitta på hästens rygg när vi är i stallet (jag håller i honom givetvis) och hästen rör inte en muskel förrän man ber om det. Ska hästen sen gå iväg med min son på ryggen, så går han sååå försiktigt.
 
Sv: Jag blev så rädd idag...

Jo hästar är allt kloka:smirk: När jag var med barn o var hos hästen skulle han alltid stå o "lukta" på min mage. Han började ganska tidigt i graviteten att göra så:love: . Det första han gjorde när jag kom till stallet efter förlossningen var att lyssna på magen. Han konstaterade att det inte fanns något kvar där inne och slutade med "lyssnandet". Gulligt eller hur..
 
Sv: Jag blev så rädd idag...

Min kille är oxså helt orädd när det gäller djur i alla storlekar. Ju mer dom lever runt o låter desto bättre:) . Medans dom flesta av mina kompisars ungar är helt paralyserade då dom hälsar på hos oss o taxen börjar härja runt av glädje.

Fast det här med att vara orädd kan oxså vara lite oroande med tanke på att han kanske en dag går fram till "fel" vovve o blir märkt för livet:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla bukisar! Har ett litet problem med min nya häst (sedan 3 veckor). Detta kan blir lite långt men ska försöka få ihop det! Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 489
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 493
Senast: moonstruck
·
A
Hästmänniskan Då stallet på gården fixades finns det plötsligt plats för fler hästar. Jag har alltså för första gången inackorderingar. Eftersom...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 949
Senast: Gargoyl
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp