Jag är löjligt förtjust i...

Sv: Jag är löjligt förtjust i...

Hur många hundar har du egentligen?

Hade hoppats på att du skulle hitta hit.
Brukar vara och kika på din hemsida och Piru verkar vara en fantastik hund.
Är Piru din första/enda rottis du haft?

Hur många hundar har du egentligen?

3st är dom nu.

_MG_2465.jpg

Sisu 6mån och Jääkäri 3år

FOTON651.jpg

Sen Piru 7år

Jag trodde att karhu oxå var din,där av frågan.
Men,det är väll trångt i sängen ändå,med dina tre.

Hade hoppats på att du skulle hitta hit.
Brukar vara och kika på din hemsida och Piru verkar vara en fantastik hund.
Är Piru din första/enda rottis du haft?

Han är en fantastisk hund.

Han är just nu på parning på en kennel åker med utan problem, leker med ungarna där i familjen som han aldrig träffat över allt där dom är är han. De kampar med han han tar kampleksaken lugnt inte som annars sen håller dom i för glatta livet. Så han är underbar på många sätt den hunden.

Han är min första o sista Rottweiler tror ja.

Hmm...

:D

När katten är borta...

Till j_m_b, 3 st är inga problem alls. Men det är nog svårt att få plats med alla fem :rofl:

Säg som det är nu, ni ligger säkert och trynar allihopa tätt tillsammans som ett gäng grisar ...:D:D

nej Sisu sover faktiskt alltid i bur.

Sen Piru han ligger en kortstund i fotänden sen går han ner.Men Jääkäri däremot har inge i mot o sova huvud mot huvud. :laugh:

Jag gillar inte rottweiler alls,(och nu får jag bukes alla rottweiler ägare mot mig)
men karhu var jätte söt.

Du och Jääkäri slår era kloka huvuden ihop alltså... :)

Nej nu ska jag sluta kapa tråden ...

Nej, en schäfer och en liten jaktgolden. :laugh:

Men de är bara i sängen när jag är ensam. :p

Men var det inte lite så när jag var med er på rottisdagarna i Skrefsta?
Där var det väldigt kämpigt för vissa att ta sig förbi andra hundar i ridhuset vill jag minnas..det var ju också utställnngsfolk..ooh så fördomsfullt :D

Måste tillägga att jag verkligen hittat"min " ras i hunden Rottweiler. Dom e underbara.

Senast ändrad av en moderator:

Jag är egentligen inte en rottisfantast men jag har en riktigt trevlig åtta årig rottis . Han är rätt liten, rätt spinking och har rejält fart i sig.
Glad som få och stabil i humöret. Blir in princip aldrig rädd eller arg. Vi tränar utan tävlingsambitioner annat än spårapellen men med en annan förare så skulle han helt klart duga för i allfall lägre klasser i lydnad spår och skulle nog funka med söket med. Han tycker OM att träna. Vi har även tränat agility vilken han älskade men där har han tempot emot sig även om han är snabb för att vara rottis.

Foto från www.drakera.se
DSC_1380.jpg

Vi har väl egentligen bara ett problem och det är hälsandet, han kan inte hälsa fint och städat utan då hoppar han, pussas och lever rövare. Däremot kan han "inte hälsa". Det kan vara lite svårt att förklara för okända varför den där hunden som 10 personer klivit över, blivit trampat på svansen utan att göra annat än gnäller och som klarar att stå så trång på spårvagnen att han är helt ihopklämd mellan främmande personer inte är lämplig för hundovana/rädda att hälsa på.
Hade jag orkat engagera mig så hade jag väl lyckats få bort det men jag kör latmansvägen.
Foto frånwww.lissie.se
DSC_0240a.jpg

Vad det gäller andra hundar är det inga större problem, jag skulle inte låta honom hälsa på en annan stor rottis tex men han blir dominerad här hemma av 1 åriga urkaxiga tibbeterriern han umgås med trevliga mindre dominata hannar på våra hundträffar utan problem och det är väldigt sällan han kaxar mot hundar på tex promenader eller träningar i allafall så länge mina nerver håller sig i styr - är jag hysterisk blir han lite mer taggad generellt. (jag har taskiga nerver, inte hunden)

ute028.jpg

Han har dock rätt nyligenbitit en annan hund vilket jag visserligen tror beror mer på den där hunden än min, då den verkar ha fel på kroppspråket.

Har egentligen inte haft några problem med att han försökt dominera mig, jag kan suga tag i honom om han är arg, ta fläskfile ur munnen på honom och liknade däremot får man ha lite tummen i ögat på honom för blir man för slapp så flyttar han fram sina positioner och testar plötsligt att "jag gör väl som jag vill" när det gäller tex harjakt eller att dra i koppel på promenader. Han bogserar utan vidare iväg med 100 kilo husse när husse varit för mesig.

Senast ändrad:

Jag har 2 rottisar i min familj och båda är :love::love: men på väldigt olika sätt.

Tiken är snart 11 och är en bestämmd men snäll dam. Hon kräver inte så mycket längre, iaf inte i form av motion pga åldern. Men hon är det mest fantastiska hund jag nånsin träffat, otroligt klok.

Hanen är 4, otroligt snäll, inte alls så biffig så många rottis hanar kan vara. En riktig brukshund! Han kräver enormt mycket motion för att må bra! Han är utbildad tjänstehund och tävlar lydnad och spår.
Men som sagt, man ska ha jätte mycket tid, heltidstjänst där han inte kan vara med är inte optimalt om man inte är flera som kan dela upp tiden.

För mig som kommit in i familjen och inte "skaffat" dessa hundar själv är det enbart en positiv upplevelse. Däremot skulle jag inte själv välja att "skaffa" en rottis om jag var själv och bor som jag gör nu för det skulle den förmodligen inte må bra av. Nu är vi 4 aktiva i familjen som tar hand om och rastar och jobbar med hundarna och då fungerar det bra.

*kl*

Jag har också länge haft en viss förkärlek för rottisar. Men ju mer jag lär mig om hund rent generellt, och om rottisen, desto mer inser jag att det verkligen inte är rasen för mig.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 988
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 695
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 869
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka