Jack russel

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Monkmonk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 4 897
Sv: Jack russel

Katie:

Bilden måste finnas på internet, typ pixbox
Klicka på vald bild
högerklicka och välj egenskaper
kopiera adressem från rutan
gå till buke
klicka på "infoga bild"
klistra in adressen i fältet
klicka ok

förhandskgranska så vet du att de är i ordning
Hoppas det blev rätt nu...

Väntar! :)

Jahapp.
Den biten visste jag tyvärr. Jag hade hoppats att det skulle gå att lägga ut bilden på henne här direkt från datan.
Ska bara lägga hennes bild på bloggen.
Strax tebax.

Här kommer bilder på henne.

Här sitter hon och håller koll på sina puppisar.
emblaprofil.jpg

Här är hon med sina senaste två små monster.
jennyn+001.jpg

Mina föräldrar har en JR som är 2,5 år. Huspolisen eller FBI, som vi brukar kalla henne för. Hon är riktig skvallerbytta och ska alltid berätta om min hund eller om någon av katterna har gjort något otillåtet. När man säger åt henne (eftersom vi inte tycker att det är hennes arbete utan vårt att uppfostra de andra djuren) så blir hon helt förtvivlad och springer i väg till första bästa andra person och skvallrar om den enorma orättvisa som hon har utsatts för i sin tjänsteutövning som självpåtagen huspolis.

Visst är hon betydligt mer skällig än en vinthund (som jag har) och hon är envis och vill alltid ha sista ordet. Men lyder det gör hon alltid, hon är så otroligt mån om att vara till lags - till skillnad från min vinthund då. Väldigt lättuppfostrad ur det perspektivet.

Haha, klockrent!

Min hund är ju helt övertygande om att hon är stallsvakt. Alltså hon vaktar inte stallet, utan hon vaktar hästarna så att de inte ska få titta ut från boxarna eller, gud nåde, krafsa med hovarna. Hon ligger på huk och glor in i gluggen och skäller så fort hästen rör sig, sen springer hon vidare till nästa box och det upprepas.

Hon har också ett behov att leda in hästarna. Är det månne JR hemliga identitet?

Katie, hon är ju för goooo... :)

Kul att det är fler som har JR som funkar som poliser. Gammeltanten här kallas för minipolisen.

Båda valparna verkar ha lite av detta i sig också.:)
Blev så glad när min mamma ville ha en av valparna. Hon hoppas att hon ska ha åtminstånde hälften av gammeltantens modersegenskaper. Då blir hon kanon.
Den andra valpen vet jag inte vem som får tampas med än men hon är hur kul som helst.
Det är roligt att se vad de ärver av föräldrarna. Den ena valpen fick mammans mjuka sida medans den andra fick hennes heta temperament. En blir strävhårig och en blir slät. En är lite försiktig (pappan) medans den andra dundrar rakt på(mamman).

Visst är hon betydligt mer skällig än en vinthund (som jag har) och hon är envis och vill alltid ha sista ordet. Men lyder det gör hon alltid, hon är så otroligt mån om att vara till lags - till skillnad från min vinthund då. Väldigt lättuppfostrad ur det perspektivet.

Vad kul med en till som har kombinationen vinthund/ Jr!
Jag har en greyhound och en kortbent sträv JR

Behöver som alla hundar ordentlig uppfostran, men dock måste jag säga att ALLA jack r. jag stött på har varit oerhört jobbiga. Skälliga, hoppiga och allmänt jobbiga. Även de man stöter på på promenad är för det mesta oerhört skälliga och aggressiva. Så det är ingen hund som faller mig i smaken.

tror att många glömmer bort att den lilla söta hunden faktiskt har ett ursprung som gryhund...och uppfostrar och sätter inte hunden på plats ordentligt. kan säkert vara en underbar liten hund med rätt handlag.

Min Jack russel är ooootroooligt väluppfostrad, men hon har väldigt selektiv hörsel och bestämmer själv när hon vill visa sin lydnad!

Vad kul med en till som har kombinationen vinthund/ Jr!
Jag har en greyhound och en kortbent sträv JR

Min hund (italiensk vinthund) har sträckt sig så långt att hon numera accepterar den lilla polisen. Hon förstår att polisen har kommit till mina föräldrar för att stanna, samt att det faktiskt är en hund trots att hon inte beter sig som en RIKTIG hund (a.k.a. vinthund) ska :p.

Jag har aldrig varit med om två hundar som är så olika. Men det fungerar ganska bra ändå och min har faktiskt börjat intressera sig lite för vad JR:n gör, t.ex. om hon hittar ett spännande ställe att lukta på. :)

th_DSC_0118.jpg

DSC_0366.jpg

DSC_0377.jpg

Klart att det är en underbar hund. Den bästa :angel:

MEN, det är beklagligt att du endast möter på JRT som visar aggresivitet och ouppfostran.

Senast ändrad:

Nja det vet jag inte, finns ju inga mer underbara hundar än vinthundar;)De har lite mera värdighet och elegans och går inte fram till vem som helst där inte:D

Gillar verkligen inte rasen och kan inte i min vildaste fantasi förstå varför alla hästmänniskor ska släpa runt på dessa. Mitt första minne som nog än präglar mif idag är när jag var typ 7-8 år kanske och en JR var på besök hemma hos oss. hade av någon anledning fått span på en luden nyckelknippa som jag hade...och f*n i mig, hunden gav sig inte. Stod konstant och skällde och skällde för att han skulle ha den,suck! Och det är lite så jag hittills har upplevt alla JR. Oerhört på, envisa och aggressiva mot andra hundar:crazy:

:D

Tja .. vi skulle nog kunna kontra varandra i all evighet du och jag. Du är ägare av den hundtypen som är så långt ifrån mig man kan komma. Och om man tänker på hundraserna vi har så .... Men värdighet och elegans ... det ar min lilla råtta till massor :angel:

*KL*

Alltså jag tror det största problemet med Jack Russels är att man köper en hund men struntar lite i deras arv.

Det är ju en ganska vass jakthund i grund och botten och de flesta kräver en hel del mental aktivering, vilket jag tror inte så många jackisar får.

Då är det inte konstigt att dom blir bråkiga, skälliga och i mångas ögon ouppfostrad = understimulerad hund :)

Haha jo det är väl så, och tur är väl det...att alla faller för olika hundraser:D

För mig vore ju en värld bara bestående av vinthundar helt enkelt bara bäst:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 874
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka