kryptisk
Trådstartare
Min unghäst har ett sår som har utvecklat svallkött. Jag ringde vet i igår och fick efter lite om och men lotagen utskrivet. Ringde apoteket igår eftermiddag och idag för att se om receptet kommit in än, vilket det inte hade. Lotagen var också en beställningsvara så det kommer ta ytterligare någon/några dagar för mig att faktiskt få tag på lotagenet när apoteket väl fått receptet. Så jag är inte optimistisk att jag kommer få lotagenet den här veckan.
Så nu undrar jag, finns det några bra tips på vad jag kan använda istället för lotagen under tiden jag jagar veterinären och väntar på lotagenet? Aloe vera har jag läst att vissa använt, och det använder jag redan. Något annat? Vad ska jag tvätta med? Jag tvättar nu med klorhexidin, använder det vid omslag också, samt lite aloe vera.
Så nu undrar jag, finns det några bra tips på vad jag kan använda istället för lotagen under tiden jag jagar veterinären och väntar på lotagenet? Aloe vera har jag läst att vissa använt, och det använder jag redan. Något annat? Vad ska jag tvätta med? Jag tvättar nu med klorhexidin, använder det vid omslag också, samt lite aloe vera.