is på parkeringsplats vid klinik??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 086
U

Uddatyp

ska åka med min pålle till kliniken snart och vet inte hur ja ska göra riktigt..tänk om de är is vid kliniken? för ja har ju ingen lust att lasta ut om de är halt där..samtidigt så vill ja ju inte att hästen ska ha broddar på sej under undersökningarna heller

eller brukar folk brodda av när dom kommer till kliniker? eller hur gör folk? brukar de ens va is utanför? de borde ju inte vara de men när ja jobbade på travet där så va de ju is överallt..va längesen men ja vet att de va så halt att man knappt kunde gå där..

Sv: is på parkeringsplats vid klinik??

det borde väl finnas nån fläck som är isfri, du får väl försöka hitta den...:angel:

jo..får göra de..
önskar ja hade en liten liten shettis som man kunde bära in eller så..hade vart enkelt o bra.

okej..tack..så bra..då behöver ja inte oroa mej för de iallafall.

Ta med ett par hinkar sand så räcker det för att sanda bakom luckan. Jätte bra om man får problem och fastnar också.

Om du är orolig för att köra med brodd kan du sätta på riktigt låga- bara på utsidorna av skorna.

han står så stilla i transport så är inte så orolig för själva transporten..tänkte mer på kliniken om man ska springa med honom o så..för de kan väl inte bli bra med brodden då?

o ett par hinkar sand ska ja nog försöka ta med mej..de va en bra ide..

Om det är isigt räcker inte bara sand- den måste vara saltad för att den ska fastna i isen.
Kattsand är bättre. den absorberar fukten i isen o fastnar.

okej...tror faktiskt ja ska åka dit innan o kolla hur de ser ut..så vet man..eller kanske ska ringa dom o fråga helt enkelt hur man ska göra..

Ring och fråga om broddarna kan vara kvar, jag var iväg med min häst till kliniken idag och ringde innan och frågade hur jag skulle göra.
Jag kunde ha kvar broddarna men så var jag ju bara dit på återbesök så det enda vi gjorde var ultraljud och böjprov på ett ben.

MVH Sanna

Vi har åkt med små isbroddar i till klinik. Hästen böjdes och sprang i löpargången, men vi behövde inte ta av broddarna. Så länge det är små och låga broddar så.. Det var skönt att ha dem i för det var isigt både på parkeringsplatsen och på vägen in till kliniken.

Om det är isigt räcker inte bara sand- den måste vara saltad för att den ska fastna i isen.
Kattsand är bättre. den absorberar fukten i isen o fastnar.

Hmm. kanske ett bra tips till & ha på mindre områden hala ställen!:idea: Men är ganska dyrt & köpa?

Jag broddar inte ur för transport. Min klinik har inga problem med brodd ( sko iaf) vid undersökning, vet andra kliniker som kräver broddar ur dock. Då broddar jag av när jag är inne på kliniken.

Just för att det kan vara is när man lastar på, och is när man lastar av. Och jag tar inte risken. Utan de åker broddade om de är broddade annars, i ordentliga transportskydd. De lugna i 'bara' ordentliga transportskydd, de som kan stöka åker i 'dubbla skydd', dvs skydd eller lindor + boots under transportskydden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 104
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 215
Senast: Nepenthe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 799
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka