• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ziemona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 121
Z

Ziemona

Kollar på en 2 åring efter honom. Någon som har erfarenhet av hästar e honom? Hur har de varit isf?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Irco Mena

Jag tycker personligen att Irco Mena hästar är de absolut bästa. Trevligt lite tufft temperament. Ärliga o kloka hästar.

Den jag har är världens mysigaste, genomsnäll, hur lugn som helst och gillar att hoppa :)

Har oxa possitva erfarenheter av Irco Mena hastar.
Kanske att vissa kan vara lite tittiga men inga "stoppers" for det. De ar oftast roliga att rida oxa.

Irco Mena är väl en av de hingstar som har flest avkommor i Svår klass hoppning om jag minns rätt? Jag har sett en del avkommor med fullblod på mödernet, hästar med mkt kapacitet, kanske inte jättesnygga men jag har inte sett så många!

Ett rykte jag hört, eller snarare så att jag nämnde för en ryttare på ganska hög nivå att jag skulle titta på en Irco Mena-avkomma och då fick jag höra att de har dålig hållbarhet. Hur vida det är sant eller inte vet jag ej men klart är ju att många av dem presterat!

Kompisen har en valack efter Irco Mena. Jättetrevlig kille, är väl 15 eller 16 år nu. Har varit exporterad och importerades sedan tillbaka till Sverige. Har gått 1,40-hoppningar tror jag. Är verkligen världens snällaste häst. Hur go som helst att hantera, hoppar kanon och otroligt rolig att rida på backen. Gör ryttaren rätt ställer han upp till 110%.

Han börjar bli lite till åren men hur fräsch som helst. Kan tro att han är hälften så gammal. Det negativa med honom är väl att han kan vara lite "mesig".

Har inte träffat någon annan avkomma efter Irco-Mena så mina erfarenheter är ju bara positiva. ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Shaggy
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka