Intressant statistik

Sv: Intressant statistik

Det är väl bara att konstatera att de mest oseriösa / oerfarna hundköpare skaffar sig en pit bull / amstaff / rottweiler. Undrar varför?

Ingen heavy rocker köper väl en cockerspaniel eller en mopps...

Jag ser mig inte som oseriös trots min första hund var en Rottweiler o fick en med mycket drag i. Men nog fan tog jag mig igenom alla prövningar han satte mig inför säger bara det blod svett o tårar så lyckas man.

Dom är dock svåra att träna skydd med då dom har en motvilja att bita människor. Man har nämligen i avelsarbetet inte använt hundar som visat agressivitet mot männiksor. .

Ok? Och då menar du att man HAR använt människoaggressiva hundar i aveln hos tex mallar och schäfrar, eftersom de verkar kunna bita i ärmen rätt bra?

Sedan en tid tillbaka är raserna i samlingsbegreppet "Kamphundar" totalförbjudna här i Norge. .

Stämmer inte riktigt.

Staffordshire Bullterrier är fortfarande helt godkända att äga även i Norge :)

Hur mycket heavy rocker är du Piru?:laugh:

Förlåt,kunde inte låta bli!:D

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 325
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 207
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Vilka raser passar in?