Sv: Intressant statistik
Huskyernas statistik var föga förvånande tycker jag. =/
Huskyernas statistik var föga förvånande tycker jag. =/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du måste ju ändå medge att det inte är hundens fel? Det är ägaren som gör hunden! Min hunds föräldrar har ALDRIG kampat och de kommer aldrig att göra det heller, samma gäller min hund! Men om man får valpar efter en kampad tik så kan det säkert hända att valparna får med sig ett dåligt psyke!
Förstår jag dig rätt om du menar att "kamphundar" med dåligt psyke kampar, och de med bra psyke inte kampar?
Du har ju uppenbart inte läst sidan som jag länkade till![]()
Länken kanske inte finns numera för det är ju 1 1/2 år sedan du startade denna tråden![]()
Länken fungerar alldeles utmärkt.
haha visst har jag koll på vad jag har i kopplet. min hund kan gå lös och han lyder jättebra! säkert bättre än många golden, labradorer osv. trots att han bara är valp!!
Men hon kan faktiskt vara mycket busigare och envisare än min pitbull!
Jag skulle gärna se att hundkörkort skulle tillämpas på ett flertal "tuffare" raser :
Amstaff
Pitbull
Rottweiler
Fila
Staff
+ många fler .
/ C staff ägare![]()
Jag skulle gärna se att hundkörkort skulle tillämpas på ett flertal "tuffare" raser :
Amstaff
Pitbull
Rottweiler
Fila
Staff
+ många fler .
/ C staff ägare![]()
Vet du varför de hundarna kallas för kamhundarna? Har du läst om hur de är i böcker och liknande? De är avlade för kamp och har det i sig. De kan plocka fram det, oavsett uppfostran. Sedan kan jag hålla med om att det mår bättre hos de som kan sin sak och inte hos sådana som inte kan någonting om hundar.
Seriöst, är du dum i huvudet?
Pitbull har avlats till kamp, och det avlas än idag så avlas de och används i hundkamper.
Det är ren och skär fakta.
Däremed inte sagt att de inte kan vara trevliga, för många av dem är jättetrevliga gosegrisar. Men är man så naiv att man inte vet vad man har i kopplet så ska man fan inte ha nån.
Och ja, jag har träffat flera hundra oliak amstaff, pitbull och korsningar däremellan och med gudvetvad, både folksk elgrisar och hundar som använts i hundkamper - men 100tals ärr över hela kroppen.
Vad är det som är så hemskt att de avlats för kamp? Jag har själv hundar som är avlade till VAKT, emot MÄNNISKOR - det är inget jag sticker under stol med eller skäms över.
Däremot så måste jag veta och förstå att det är mycket troligare att mina hund kan bitas än en cavalier gör det.
självklart tycker jag att det är hemskt med att en hund avlas fram för kamp. Men från början är amstaffen inte avlad för kamp, gå in på amstaffklubbens hemsida och läs rashistorien. jag kanske inte var tydlig i förra inlägget att jag menade just amstaffen. Pitbullen användes i hundkamper, det vet jag, men de användes även som gårds, familje och sällskapshundar! Och NEJ jag är inte dum i huvudet! Sen vet jag mycket väl om att de används ofta i hunkamper här, jag har också (precis som du) träffat stackare som varit ärrade över kroppen. Men du måste ju ändå medge att det inte är hundens fel? Det är ägaren som gör hunden! Min hunds föräldrar har ALDRIG kampat och de kommer aldrig att göra det heller, samma gäller min hund! Men om man får valpar efter en kampad tik så kan det säkert hända att valparna får med sig ett dåligt psyke!
Och det har med uppfostran att göra. Som sagt hur många Pittisar har du uppfostat och ägt?
Exakt vad jag skrivit i massor med trådar. Varför ska man skaffa sig en hund som kan innebära problem o då kanske så stora problem att man inte reder ut dom. men till skillnad för dom raserna du räkna upp så är det ju högst troligt att man bara kan njuta av sin tillvaro med hunden o aldrig behöva vara speciellt orolig över att den ska bli galen mot andra hundar o.s.v.
Men det är ingen hittilis som gett mig ett enda svar på varför man skaffar en kamphund till sällskaps hund.
Vore lika dumt av mig o skaffa en golden när jag ska arbeta med han i skydd lär bli svårt.