Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vart förvånad på vissa raser men kamphundarna hade man ju räknat att de skulle legat i toppen..Fattar inte hur man vill ha en sådan hund.
Är faktiskt lite förvånad vad gäller rottweilern som jag i grunden alltid betraktat som en tâmligen harmlös ras men ofta i fel ägares händer.
Trodde nog att doberman skulle vara värre!
Har du ngn gång träffat en hund av en ras som många kallar kamphund? Tex amstaff? Det har jag, flera st och alla jag har träffat har varit underbara hundar och som bara varit vänligt inställda till människor. Det är inte hundarna det är fel på egentligen det är dom som äger dom som gör dom till vad dom blir. Om du hade träffat en hund av raserna som du kallar för kamphundar som hamnat hos rätt ägare hade du nog inte heller blivit särskilt förvånadoch du hade nog kunnat förstå hur man kan vilja ha en sådan hund, för dom flesta är väldigt kärleksfulla individer =).
Men det såg lite lustigt ut när de skrivit statistiken även på blandraser. De skrev tex bara schäferblandning eller chowblandning osv. Dessa blandningar har väl även annat i sig!? Tex labrador, rottis, golden, pudel osv.