Inte igen, hunden sjuk

Ainon

Trådstartare
Uno blev ju jätte sjuk sista juli och fick bli inlagd, nu verkar det vara samma sak igen :(

Slö och en temp på 40 grader. Inte ritigt lika slö som sist då han var som värst men tänker inte vänta för att se om det blir värre, sitter i telefonkö till veterinären nu.

Lite jobbigt att jag nu inte har någon försäkring :crazy:
Kommer bli totalt ruinerad...

fan fan fan...

Sv: Inte igen, hunden sjuk

Nej, vad jobbigt! Hoppas det inte är något allvarligt med din hund :(
Hur kommer det sej att du inte har någon försäkring?

Jag har en försäkring som är svindyr och min hund har inte så mkt som fått en sticka på dom två åren jag har ägt honom. Men det är klart att det är värt det, OM nånting skulle hända nångång... vilket det förmodligen inte kommer göra.
Murphys lag?:grin: Nej, man får ju såklart vara tacksam att man har en frisk hund.

Men ouch!
Hoppas verkligen att det blir bra.

Vad var det för fel förra gången han var dålig?

Stackars Uno. Hoppas han blir bättre snart. Varför har du ingen försäkring på honom eller du kanske haf det innan? Lycka till med honom, vi håller tummarna och tassarna:)

Nu är jag hemma igen från veterinären, 1800kr fattigare. De hittade inget direkt men tog blodprover och ska ringa tillbaka senare idag med svaren. Nu ligger han och sover platt på golvet...

Ingen försäkring eftersom den svenska jag hade var jag tvungen att säga upp eftersom den inte gäller i danmark. Har skaffat en dansk men där är det karenstid som inte går ut på ett tag än *suck*

Förra gången hittade de inte den direkta orsaken, han hade jättehöga infektions och levervärden fick antibiotika och näringsdropp och blev bra igen.

Tack för tummarna, förhoppsningsvis blir han bra snabbt precis som sist.

Senast ändrad:

Usch, så jobbigt när man inte vet vad det är. Hoppas han blir piggare snart!

Hmmm... Påminner mig om när min hund hade njursvikt, men hon hade höga njurvärden och feber...

Hoppas de hittar något på proven annars kanske UL är aktuellt?

Fick svar, samma som förra gången. Kraftig infektion och höga levervärden.

Kommer inte kunna sova inatt, utan lär sitta med hunden i knät hela natten tills jag imorrn kan fara dit och hämta medicin. De han stänga innan jag hade möjlighet att ta mig dit för att hämta den. Stackars liten ligger platt i mitt knä apatisk :(

Tror ni det kan vara en bra idé att göra någon ordentlig utredning?¨
Tycker¨ju det måste vara något samband med gången han hade innan, det var ju bara 3 månader sedan.
Får ta och höra med de imorgon när jag hämtar medicinen.

Ingen som haft hund med liknande symptom och att det har kommit tillbaka?

//En MKT orolig Ainon...

TILLÄGG:
Sitter och ger han vatten med sked.
Vad kan man ge honom som ger lite energi? Bör ju vara lättsmält och lätt att få i honom.

Du borde ju kunna ge honom lite välling?

5 dl mjölk gärna låglaktos
1 msk dextropur
1 krm salt
1-2 msk maizena
1-2 msk smör
1-2 äggulor

Koka upp mjölken, rör ut maizenan i lite mjölk, dra kastrullen från plattan när det kokar och vispa i maizena-mjölk blandningen, vispa ordentligt och låt det sedan bara koka upp igen.
Häll i dextropur och salt, vispa.
Dela äggen och vispa i gulorna och smöret, låt svalna till ät temperatur.

Jag har gett det till kattungar så det borde inte vara farligt att prova.

Håller tummarna att din hund snart blir frisk igen.

Som TinyWiny skrev så är välling bra. Jag tryckte i min jycke allt hon ville äta; glass, tonfisk, färskt kött, kyckling osv osv. Hon tappade iofs nästan 10 kg på väldigt kort tid (från 31 kg till 22 kg på 2 månader) och ja då gör man allt. Välling tyckte hon va äckligt efter en vecka. Även råa ägg är energirikt och något de flesta hundar tycker om.

Och ja, utred hunden ordentligt, du vet ju inte vad han bär på...

Jag kom spontant att tänka på hjärnhinneinflammation, det kan komma
i skov.

Jag håller tummarna håårt för att ni ska finna vad som är fel
och att han snart ska bli frisk igen!

Tillägg, istället för att bara ge vanligt vatten. Ge vätskeersättning. Går ofta att
köpa tex vätskersättning för bebisar på apoteket att blanda iordning lätt. Eller
så kan man göra egen. Hittade detta recept på nätet:

1 liter ljummet vatten, 2 msk druvsocker/honung, 1 tsk salt, 1/2 tsk bikarbonat

Senast ändrad av en moderator:

Hur har det gått med Uno? Mår han bättre?

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 024
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 280
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 200
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka