Inför fölossning!

Sv: Inför fölossning!

Klart man vill vara "fin" även när man ligger där o kämpar. Själv hade jag rakat mig både här o där innan det var dags. Lite mascara hade jag nog också på mig. Visst tänkte man inte på det när man låg där, men jag skulle nog ha känt mig, om möjligt ännu sunkigare efteråt om jag dessutom hade haft lurviga ben o orakad mus.
 
Sv: Inför fölossning!

Jag var sminkad med båda mascara och ögonskugga och rouge :o Men jag visste inte att jag skulle bli igångsatt på em, därför hade jag kvar vardagssminkningen. Annars skulle jag nog låta bli sminket, bara rinner och kladdar.

Jag hade hyffsat välansad mus och ben. Vet att jag duschade kvällen innan och finputsade lite, och väl då slogs jag över att "Vafan, vem kommer bry sig om min mus?" (Låg inlagd en vecka innan och visste inte riktigt datumet för igångsättning, så jag duschade och rakade både musen och benen lite då och då, inte inför något speciellt.)

Dock inbillar jag mig att det är lättade för BM att sy där nere efteråt om man inte är superlurvig :angel: Kanske för att inte känna mig så dum för att jag rakar mig.
 
Sv: Inför fölossning!

Jag ville också vara fin, men när det väl satte igång hade jag inte en tanke på att börja raka ben mm! Jag såg ut som f*n= fett hår (med lite hö i dessutom), stank häst, hade inte rakat varken ben, armhålor eller ansat ngt på ett antal månader (!)... Det gick det med! :angel: (undra om bm att svårt att hitta ungen bland allt... lurv?!)

Låter precis som mig då!! :rofl:

Nästa gång ska jag nog försöka hålla min lite ansad tiden innan BF-dagen!
 
Sv: Inför fölossning!

Inför förra förlossningen så kände jag mig fräch - nyduschad och relativt nyansad. Denna gången är jag nöjd om jag iallafall har duschat dagen innan... men det är en sak som jag fasar för mer än håriga ben - och det är mina fula förhårdnader på fötterna. Jag kommer inte åt att fixa till dom själv längre och jag vet att min man inte är såå förtjust i fötter. Funderar på att sätta min kära mamma på att karva lite.

En annan sak som stör mig (som jag definitivt inte kan be min mamma om hjälp med :-) ) är min kraftiga graviditetshårväxt mellan skinkorna. Tänkte försöka föda på alla fyra och vill inte stå där och se ut som en redig karl direkt... vill inte heller be min man om hjälp, tycker att det är lite skämmigt.. vet dock att håret tappas sen när hormonerna går ur kroppen.
 
Sv: Inför fölossning!

Haha, kanske hormonerna som gjort att mina fingrar fått päls :o Har jag aldrig haft förut, men nu ser mina händer ut som riktiga karlanävar med massor av hårstrån :D Hoppas på att det försvinner sedan :crazy:
 
Sv: Inför fölossning!

All min extrabehåring försvann nästan direkt efter förlossningen. Hade en decimeterbred grov raggarsträng som min man var mäkta förtjust i.... NOT. Testade att raka men då blev det stubb istället :crazy:

Trodde att man skulle känna sig kvinnlig som gravid, men icke då!
 
Sv: Inför fölossning!

*knapplån*

Jag hade ju tänkt att vara lite "fixad" inför förlossningen... ojoj va det inte blev så! Hann iallafall duscha av mig det värsta... Men lurvet fick stanna :D
Vilket inte var så bra... BM hade problem med det när hon skulle sy mig sen.. För tråden trasslade in sig i håren :rofl:
 
Sv: Inför fölossning!

Jag tycker absolut inte att du är konstigt. Jag vill alltid vara fin, framför allt för min egen skull! Jag rakar alltid benen, musen och under armarna och kommer garanterat ha gjort det när det är dags för min förlossning. Den dagen det blir svårt för mig att raka mig själv, kommer min sambo får göra det. Varesig han vill eller inte! :)
 
Sv: Inför fölossning!

*KL*


Tack för all era svar! Jag har kännt mig lite "udda" som har de här önskemålen, och sambon höjde både det ena och det andra ögonbrynet när jag bad honom att se till att jag är fin därnere inför det här. Att jag sedan redan funderar på vilken fotvårdare jag ska gå till för att dels fila fötterna, dels få naglarna målade, gör honom lite fundersam :angel: , men det skiter jag i, jag vill vara fin!


Skönt att höra er säga samma sak som jag, det är härligt att inte vara ensam!
 
Sv: Inför fölossning!

skulle aldrig falla mig in att visa mig orakad på diverse ställen för främmande människor!
nu är ju inte jag gravid (än :D) men när jag väl blir det så ska det vara ansat, kanske inte slätrakat hela tiden men så gott det går :p
 

Liknande trådar

Träning Jag vet varken ut eller in. Jag insåg bara att nu är det nog kört. Köpte mig en ponny för 2 veckor sen. Skulle ha för att rida till &...
2
Svar
26
· Visningar
3 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp