Inför fölossning!

nevin

Trådstartare
Hur mycket förbereder ni förlossningen?


Packa BBväska, duscha och sånt, det är jag helt på det klara med, men jag har en del önskemål som min stackars sambo är tvungen att hjälpa mig med, och hans ögonbryn såg rätt elastiska ut inför en del av dem :D Jag vill få hjälp att raka benen, fila fötterna och se lite ansad ut "där nere" innan det är dags att fixa fram det här lilla livet, kanske tom måla tånaglarna......:o


Inte vet jag varför jag vill vara fin inför det här, för jag är väl medveten om att man svettas, svettas mera, blir rätt kladdig av andra vätskor och sist jag födde barn var det så att han sket ner hela mig och sängen när han kom ut..... Men jag vill vara fin iallafall, och överdelen av mig kan jag fixa själv, men neråt tårna kan det bli problem, så där måste jag ju be sambon fixa. Jag tänker inte sminka mig eller stänka på mig parfym eller sånt tjafs, bara fläta håret, raka mig uinder armarna och lite så.....Han frågade varför jag vill ha det så, men jag kan inte svara på det.....



Är jag knäpp eller finns det fler som jag som gärna känner sig fina och fräscha inför det här?
 
Sv: Inför fölossning!

Det är ju en "tillställning" man inte kan kontrollera, MEN man kan ju faktiskt kontrollera hur man såg ut innan det hela började ;)

Skulle jag ha ett barn till så skulle jag nog vara mer noga med sånt, bara för den egna känslan liksom.
 
Sv: Inför fölossning!

Ja, det är för min alldeles egna skull jag vill göra det här, för självklart kommer ingen annan bry sig om mina rakade ben :D , eller om det sticker ut hår under armarna, eller om håret är flätat eller lössläppt :angel: . Men som du sa, för sin egen känslas skull vore det roligt att fixa till sig lite! Skönt att höra att jag inte är helt ensam i den tanken ändå!
 
Sv: Inför fölossning!

Jag vill ha rakade ben, hyffsade tånaglar och ansad mus. Jag skulle ogilla det lika mycket om jag blev tvungen att visa upp mig oansad inför ambulansmän (vilket jag gjort och därför vet att jag inte gillar det :o ) eller om det nu är på en förllossning.

Sedan tycker jag inte att det är hela världen om jag inte skulle hinna fixa till det. Men det är ändå en sak jag vill göra.

Jag gick på fotvård veckorna innan jag skulle ha, det var kanon!
 
Sv: Inför fölossning!

Det var ett bra tips, det ska jag beställa sedan med, de kan ju fixa lite färg på tånaglarna med :)


Hlet OT så var jag på lasarettet för några år sedan efter ett par rejäla hästsparkar på benet, och jag hann inte raka benen innan läkaren skulle få se spirorna, så min dåvarande fick ta mor min till hjälp att övertala mig att de skiter i det........ Men jag mådde jättedåligt över det, så numera rakar jag benen OFTA för att inte råka ut för samma problem igen :D
 
Sv: Inför fölossning!

Är jag knäpp eller finns det fler som jag som gärna känner sig fina och fräscha inför det här?

Lite knäpp tycker jag nog att du är.. Alltså inte ens jag som av vissa betecknas som petig, skulle tänka på allt sån't där inför en förestående förlossning :smirk:

Och personalen bryr sig garanterat inte.
 
Sv: Inför fölossning!

Som gamla tanter alltid ska ha rena och hela underkläder i fall de hastigt måste åka till sjukhuset!
 
Sv: Inför fölossning!

Nej, ingen lär bry sig om mina tånaglar eller håriga ben :D , det är jag medveten om...... Men det skulle kännas så skönt att ha gjort sig lite fin innan man åker in, även om det givetvis inte är ett måste (jo, benen är ett måste, vägrar visa håriga ben:eek: )
 
Sv: Inför fölossning!

Alltid! :) Men inte för att vara ren inför ett eventuellt akutbesök på sjukhuset,
 
Sv: Inför fölossning!

Nej, det är inte anledningen här heller, men visst minns man mammas förmaningar :D
 
Sv: Inför fölossning!

Jag vill föresten också alltid ha rakade ben. Vad jag minns har jag alltid kunnat raka benen trots jättemage.

Fotvård rekommenderas under graviditeten för att det är så skönt. Fötterna får stå ut med så mycket när man blir tjock, och kanske lite svullen, plus att man inte når ner att fixa dem själv.
 
Sv: Inför fölossning!

Jag tror att jag kommer klara benen men som du säger, fötterna är värre, och det är redan så att jag måste sitta på pall i duschen för att kunna fila dem. Kan stå upp rent fysiskt, men det blir obekvämt för stackaren i magen då, och det känns när det protesterar......:D
 
Sv: Inför fölossning!

Jag ville också vara fin, men när det väl satte igång hade jag inte en tanke på att börja raka ben mm! Jag såg ut som f*n= fett hår (med lite hö i dessutom), stank häst, hade inte rakat varken ben, armhålor eller ansat ngt på ett antal månader (!)... Det gick det med! :angel: (undra om bm att svårt att hitta ungen bland allt... lurv?!)
 
Sv: Inför fölossning!

jag e som du=)

Nyduschad, rakade ben osv. uppsatt hår, filade fötter. gärna måla i ögonbrynen lite åxå=) sambon kommer ju fota=)

sen e jag nöjd=)

Jag vet att personalen inte bryr sig ett skit. men jag vill gärna känna mig bekväm. =)
 
Sv: Inför fölossning!

Hjälp, säg inte så där, jag har värsta växten här!!!! Och om jag känner mig själv och min kropp som jag tror så kommer det gå fort när det väl börjar på, och då hinns det nog inte med nåt ansande :eek: ....... Så, det enda är ansninga varje dag, undrar om sambon kommer uppskatta det mycket :D
 
Sv: Inför fölossning!

Åh, en tills om tänker som jag, det känns väldigt skönt att inte vara ensam!
 
Sv: Inför fölossning!

Det här va mej en konstig tråd!:rofl:
O jo..dom tänker nog visst på hur man ser ut o så...barnmorskan påpekade vilka mjuka fina fötter jag hade:p
 
Sv: Inför fölossning!

jag packade ingen väska(trodde med säkerhet att han inte skulle komma ut innan den 19/1),så när jag och sambon åkte in kl 03:00 på måndan 15/1,så hade vi inget med oss,när jag pratade med barnmorskan i telefonen så trodde hon att vi skulle få åka hem igen.men jag var öppen 4cm när jag åkte in så jag fick stanna kvar.sambon körde hem efter förlossningen och hämtade kläder,tandborste,tandkräm,chockladmjölk och tidningar.
 
Sv: Inför fölossning!

jag hade orakade ben,under armarna, inte rakat mej i underlivet heller.man tänker inte på det när det väl är på g,jag hade oxå bestämt att jag skulle vara väl rakad.
 

Liknande trådar

Träning Jag vet varken ut eller in. Jag insåg bara att nu är det nog kört. Köpte mig en ponny för 2 veckor sen. Skulle ha för att rida till &...
2
Svar
26
· Visningar
3 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp