Indorado, ja vad tycker ni egentligen om honom?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Baddy96
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 5 231

Baddy96

Trådstartare
Är lite intresserad av att höra åsikter om hinsten Indorado. Vad har ni här på buke för erfarenheter av hästar med honom i stammen?:rofl:Har fått ett mycket lockande erbjudande för en 8-årig valack e. Indorado men vill veta mer om stammen innan jag bestämmer mig. Hur är avkommorna i temperament? Hur är det med hoppkapaciteten?

Sv: Indorado, ja vad tycker ni egentligen om honom?

Och Indorado är? En ardenner? Arab? Gotlandsruss? ;)

Det innebär inte nödvändigtvis att han är allmänt känd här i Sverige, framförallt inte på ett forum där ALLA raser är välkomna!
Man kan inte ta för givet att alla vet vem en hingst är, när den inte ens är verksam inom landet. Man kan inte heller utgå ifrån att alla fattar att det är en varmblodig ridhäst av något slag som avses, det kan lika gärna vara en fjording när man inte skriver ut mer information än du gjorde!

Det innebär inte nödvändigtvis att han är allmänt känd här i Sverige, framförallt inte på ett forum där ALLA raser är välkomna!
Man kan inte ta för givet att alla vet vem en hingst är, när den inte ens är verksam inom landet. Man kan inte heller utgå ifrån att alla fattar att det är en varmblodig ridhäst av något slag som avses, det kan lika gärna vara en fjording när man inte skriver ut mer information än du gjorde!

Herregud? Ta det lugnt! :eek: De som känner till hingsten Indorado, vet förmodligen exakt vilken ras han tillhör. De som tex. du som inte känner till honom, behöver ju inte svara på TS frågor då. Inget illa menat, men du förstår vad jag menar?

Senast ändrad av en moderator:

:eek: Nog borde väl moderatorn ha rätt att uttala sig:confused:

Jo, det är väl klart.. men det var ett onödigt inlägg.

Jag tycker inlägget har en poäng. Det finns säkert fler än jag som sitter och läser på avelsforumet, men som inte är särskilt insatta utan bara nyfikna och vill lära oss mer. Trådarna är ju inte bara till för den som frågar (och den som svarar), isåfall kunde det lika gärna tas via PM. Visst kan man fråga eller söka själv om det är något man inte förstår, men håll med om att det är enklare om trådskaparen skriver med vissa grundläggande saker från början. ;)

Jag tycker inlägget har en poäng. Det finns säkert fler än jag som sitter och läser på avelsforumet, men som inte är särskilt insatta utan bara nyfikna och vill lära oss mer. Trådarna är ju inte bara till för den som frågar (och den som svarar), isåfall kunde det lika gärna tas via PM. Visst kan man fråga eller söka själv om det är något man inte förstår, men håll med om att det är enklare om trådskaparen skriver med vissa grundläggande saker från början. ;)
:bow: det är bra när någon annan skriver det jag tänker, det bevisar att åtminstone någn fattat hur forumet ska fungera! :bow:

Herregud? Ta det lugnt! :eek: De som känner till hingsten Indorado, vet förmodligen exakt vilken ras han tillhör. De som tex. du som inte känner till honom, behöver ju inte svara på TS frågor då. Inget illa menat, men du förstår vad jag menar?
JAG har inte agt något om ifall JAG känner till hingsten ifråga, jag råkar vara talesman för FLER användare på detta forum ;)

Indorado har givit en massa avkommor som hoppar bra !

Jag skulle gärna ha en Indoradoavkomma.

Vi har en 4-åring här på gården efter Radisson (e. Indorado) som är helt fantastisk.

Indorado är en mycket fin hingst och avkommorna är så här :d !

Han har lämnat bra i Holand och det verkar som om han börjar bli mer och mer populär utanför Holland också.

Jag har hört av några svenska tävlingsryttare att det kan bli en ny poppis hingsten som alla vill ha avkommor efter. Stammen är inte helt fel på honom - Corrado I - Ahorn Z - Caletto I - Roman. :D

Skulle gärna ha ett Indorado sto i aveln.

ursäkta mig..jag menade inte att vara spydig....:cry:ursäkta om du missupffatade "tonen"...jag talade ju bara om vem indorado var...

Indorado är en mycket fin hingst och avkommorna är så här :d !

Han har lämnat bra i Holand och det verkar som om han börjar bli mer och mer populär utanför Holland också.

Jag har hört av några svenska tävlingsryttare att det kan bli en ny poppis hingsten som alla vill ha avkommor efter. Stammen är inte helt fel på honom - Corrado I - Ahorn Z - Caletto I - Roman. :D

Skulle gärna ha ett Indorado sto i aveln.

oki....vad skönt att höra....då kanske jag ska slå till på indoradovalacken jag fått erbjudande om...helt nyimportderad...kom in förra onsdagen..jättefin:d

Vad är det för möderne till den? Lite mer intressant än hingsten!

Jag såg bara på hemsidan att han var fin:angel:
jag har ingen direkt erfarenhet av honom o har faktiskt inte sett eller hört något om honom förut:crazy:

De finns väl iaf en i sverige som går 140 klasser med jr/yr, kommer inte på namnet nu men den är iaf fin :)

Vad är det för möderne till den? Lite mer intressant än hingsten!

På mödernet är det nåt jag aldrig hört talas om, Erdhugel....men hittade honom på BWP:s hemsida så han är belgisk i allafall:)

De finns väl iaf en i sverige som går 140 klasser med jr/yr, kommer inte på namnet nu men den är iaf fin :)

ok..vet du vem som rider då? isåfall kan jag kanske ta reda på vad hästen heter:)

Odorado heter hästen, MF heter ryttaren.
ibland trillar poletten ner!

Liknande trådar

Hästvård Obs! Jag är i tät kontakt med veterinär och han är under utredning. Men vill kolla om fler har erfarenheter av samma sak. Har ni andra...
Svar
12
· Visningar
2 300
Senast: miniola
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 934
Senast: linnsan
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 824
Senast: Freazer
·
Avel Jag är intresserad av hur ni som sysslar med avel ser på det här med antibiotikaanvändningen inom hästaveln? Ingen kan väl ha undgått...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 298
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka