Inackordering eller köpa en till egen sällskapshäst?

En annan sak, om man själv bara har en egen häst, och inackordering, är att inackorderingar kan välja att flytta sin häst med kort varsel. Då står man där med en ensam häst, som det blir mer eller mindre akut att hitta sällskap till. Jag hade hellre haft två egna hästar då.
 
Har bara egna. Enklast så.

Om man kunde garantera bra inack/ridsällskap så skulle det vara trevligt men det är ju omöjligt.

Jag tänker likadant. Eget ansvar och slipper eventuella oförutsedda saker, visserligen kan det ske ändå, men det underlättar att bara ha egna hästar att tänka på.
 
När jag flyttade till egen gård funderade jag också hur jag skulle göra.
Kom Fram till att jag ville vara ensam. Inte för att det jämnt är så kul att vara själv utan för att få lugn och ro.. Bara ha mej själv att tänka på och ta hänsyn till.
Så småningom kanske jag ändrar mej och vill hyra in nån. Och är det rätt person är det väl värt att tänka över då.
Här är ett ganska litet ställe. Det är tyvärr rätt svårt att hitta inhysningar som matchar en själv. Gör man det ska man hålla hårt i dom ;-)

Men nej, jag har inte ändrat mej en enda gång. Att rå sej själv är underbart även om jag hade det sjukt bra när jag själv var inhyrd. Så dom saknar jag ju massor.
Har inte ens ångrat det faktum att jag råkade s
kaffa två sällskapshästar istf en :angel:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 152
Senast: Svartkatt
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
6 402
Senast: Guldaskig
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 354
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 601
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp