S
Sammie
Min häst har varit konvalescent efter en skada på djupa böjsenans förstärkningsband på v.f. Detta är nu läkt efter ca 4 månader och hon sätts igång enligt schema med intervall skritt 2 min, trav 2 min. Vi är nu uppe i 18 minuter trav, och ökar med två minuter varannan dag. Innan skadan hade jag bara haft henne (ett femårigt sto av ädel modell, ca 170 mkh) i tre veckor. Hon har haft påtagligt torra ben innan skadan. Nu under igångsättningen har hon fått gallor på frambenen, inte jättestora men ändå. Jag leder henne ca 15 minuter på morgonen, och de går inte ner. Hon står i princip lindad jämt fram. Hon går inte i hage än.
Någon som har erfarenheter av gallor vid igångsättningen? Hur man ska tänka osv. Kan tilläggas att hon är mkt pigg och framåt i arbetet, tyvärr ej helt balanserad... Hon rids i 20x40 ridhus, skrittas utomhus.
Någon som har erfarenheter av gallor vid igångsättningen? Hur man ska tänka osv. Kan tilläggas att hon är mkt pigg och framåt i arbetet, tyvärr ej helt balanserad... Hon rids i 20x40 ridhus, skrittas utomhus.