Idag kom passet på shettisen..

lillamy73

Trådstartare
Trodde att det skulle ta tid att få det.
Skickade in papprena förra veckan och idag kom shettisens pass.

Är alla förbund lika snabba tro?
Det tog sin lilla tid att få iväg papprena när jag envisades att vänta tills jag fick alla papper till araben..

Känns riktigt skönt.

Sv: Idag kom passet på shettisen..

Tror inte att alla rasföreningar är riktigt så snabba...
Men visst är det härligt när det går undan!

Blev riktigt ställd idag när jag fick postförskottet.
Tänkte att jag inte hade beställt några saker. Det stod inget på postförskottet vart det kom ifrån så man började ju undra..

Men det känns jätte skönt det har suttit som en tagg i rumpan att man inte hade fått in papprena..

Det är lite dumt, för alla postkontor skriver inte ut vad det är på de där postförskottlapparna. SÅ de har börjat skicka ut ett separat infoblad för att påminna folk att hämta ut passen...

Det kallar jag snabba ryck, mina shettisars pass tog över ett år o få

fast det var nog utbytet så, va?

De hade över två hyllmeter med passansökningar att plöja igenom när alla shettisar skulle ha registreringsbevisen utbytta till pass. NU är alla dessa passansökningar klara och det är "bara" fölen som ska reggas så det är inte så konstigt att det går snabbt nu.

Shettisföreningen är verkligen jätteduktiga! Visst tog det ett tag att få pass när alla shettisar skulle ha pass men de har jobbat ikapp och nu går allt jättefort (vilket inte så många andra rasföreningar kan skryta med). Man får alltid snabba och trevliga svar på sina email dessutom! (Och om jag inte har fått allt om bakfoten görs allt arbete dessutom ideellt?).

Normal väntetid på ett pass till haflinger är c:a 2 veckor. Jag vet, för det är jag som gör dem! :D Det kan ta längre tid om det är en import, om det utländska stambokskontoret tar tid på sig att lämna kompletterande härstamningsuppgifter, vilket händer då och då.

Vad jag vet får alla registratorer i Sverige större eller mindre ersättning för sitt jobb. De flesta får en summa per pass.

Det tog ca 1.5 månad för mig att få lillkillens pass från ASVH ner i brevlådan tillsammans med inbetalningskortet, kom i måndags.

Jo fast haflinger är ju ingen jättestor ras i Sverige direkt. Så antalet pass om man jämför med shettisarna är ju betydligt mycket mindre eller?

Jag har dock all respekt för alla som är inblandade i passahantering och liknande och lägger sin tid och energi på det oavsett ras!

Visste inte att registratorena fick betalt mer än typ ett arvode som styrelsemedlem eller likande, men man lär sig något nytt varje dag.

fast det var nog utbytet så, va?

De hade över två hyllmeter med passansökningar att plöja igenom när alla shettisar skulle ha registreringsbevisen utbytta till pass. NU är alla dessa passansökningar klara och det är "bara" fölen som ska reggas så det är inte så konstigt att det går snabbt nu.

Förlåt att jag missförstog, trodde det var ett byte från regbevis till pass, fattade inte att det var en nyregistrering.

Förlåt att jag missförstog, trodde det var ett byte från regbevis till pass, fattade inte att det var en nyregistrering.

Hejsan
Det var ett byte av registreringsbevis mot pass.
Tyckte att de var supersnabba.

Det är på arab vi håller på att ny regga min arabtjej.

skönt att de kommit ikapp sig på shetlandsföreningen måste varit jobbigt när alla ville ha sitt pass på samma gång,

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 346
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 254
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka