Idag har jag kännt mig som värsta boven....

Girasol

Trådstartare
Idag var vi på maskinvisning hela familjen. Detta med intresse eftersom vi funderar på att byta traktor.

Nåväl, jag går på mitt håll med barn, och maken på sitt håll även han med två telningar. Ungarna vill ju såklart provsitta och det är ofta kö för att få göra detta. Så han lyfter in båda samtidigt och står nedanför och väntar på att lyfta ner. Först kommer Linus med Gabriel hack i häl. Han lyfter ner första gossen och då tappar nästa balansen och faller handlöst rätt ner i asfalten med huvudet före!!! Ett fall på ca 70-80 cm. :eek: :eek:

Den pannan antog omgående formen av en kon och han grät bara lite. Detta är en gosse som sällan bölar. Han är en tuffing. När han torkat tårarna så fikar vi lite. Det bjöds på saft och kringla. Sen börjar han bli slö och somnar.
Blir lite fundersam, ringer till barnakuten och hör, som skickar oss vidare till sjukvårdsrådgivningen som beordrar in oss till akuten.

Väl där så glor en sköterska på honom och tycker vi kan åka hem -han svimmade ju inte då han drog i backen. Sen kollade hon med kirurgen som ville se honom.
Gossen piggade på sig lite och läkaren var trevlig. MEN jag kände mig som värsta boven då han sa: Du måste ta av pojken alla kläder utom kallingarna och sedan kollade igenom honom... Kände mig som värsta misstänkta barnmisshandlaren!!!! :eek: :crazy:

Förvisso bra att han kollades, för kanske han hade skadat sig på något mer ställe eller så. Men iallafall. Fast förvisso hellre att de har rutiner på detta än att man missar någon utsatt. Men ändå kände jag mig så misstänkt och utsatt.
Särskilt som gossen slitit något i handen ur led två gånger sedan i höstas. (om nu detta är EDS som spökar vet jag ej, men jag har ju sjukdomen) (båda gångerna då någon hållt honom i handen)

Nåväl, bulan är gigantisk och blödningen har redan börjat röra sig ner över pannan och når nu ögonbrynet... Undrar hur han ser ut om någon dag? Värsta boxaren. För övrigt verkar allt gått bra, tack o lov!


Gira :banana:
 
Sv: Idag har jag kännt mig som värsta boven....

Vad skönt att det ändå har gått bra!!!!

Hur ser han ut idag då?
 
Sv: Idag har jag kännt mig som värsta boven....

Tur att det gick bra trots allt.

Kan förstå att du på ett sätt kände dig kränkt, men jag välkomnar noggranna läkarundersökning på barn. Jag blir nojjig när jag är ute och kör bara det närmar sig en polisbil, och jag har kört prickfritt i många år, är noga med hastigheten osv.

Det är bra att allt dokumenteras ifall barnen återkommer in på akuten...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp