Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

För ca 1 år sen när jag och en kompis var på väg ut med hästarna kom en granne till dom vi hade hästarna hos ut, han är 5 år.

Han ställer sig mitt emot min kompis och tittar på henne en bra stund och säger:
Andre: Emma, varför har inte du nå bröst?
Emma: Det har jag väl visst de.
Andre: Jag ser dom inte?
Emma: Nähä.
Andre: Vars är dom då?
Emma: Pekar på brösten - HÄR är dom
Andre: VA? :eek: Då ska du se min mamma, hon har jäääättelååånga bröst! :D
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Min son kallade av någon anledning leverpastej för "hemma-hos-sej" när han var liten. Hans duktiga storasyster tittade en gång på honom och sa; "det heter inte hemma-hos-sej, det heter lever-ost-strej..."

Min son berättade även på dagis när vi hade skaffat hund och personalen frågade vad den hette; "jag tror den heter Dregla"... (hon heter Tekla).

Min dotter ville absolut inte ha Extra-tuggummin när hon var liten...."det kommer plinga sådär i tänderna då" (som i reklamen...).

Min minsta dotter (4 år) älskar att svara i telefonen, och hittar då på en massa saker...hon svarade t ex när någon i andra ändan frågade efter mamma eller pappa, att pappa minsann var på jobbet och mamma var i stallet och det var bara hon hemma som passade hundarna....
 
Senast ändrad:
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Maken och jag vaknade en morgon av att sonen (då bara ett par år gammal) står vid nattduksbordet och tittar mkt intresserat på ett kvarglömt "gummi" från natten och säger:
Vad är det för ett gammalt öra som ligger där?"

:rofl: :o :rofl:
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Eller som när vi skulle flytta och vi lyfter bort makens madrass från sängstommen och sonen som stått uppe vid huvudänden ser vad som samlats mellan sänggaveln och madrassen skriker glatt: "Titta, där är pappas lugg!

:D Alla gapskrattade utom min tunnhårige make!
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Min brorson och jag har en väldigt nära relation, vi har alltid kunnat prata om ALLT, vilket är jättekul, såklart. Han är nu 13 år och har börjat fråga om sex minsann...

När han var 11-12 nån gång kom han in till mig, helt gravallvarlig och sa att han behövde fråga mig en viktig sak.
Jag: Oj, vad har hänt?
Han: Jo, jag har tänkt lite om vem jag är och så
Jag: Jaha, kom du fram till nåt särskilt?
Han: Jaa.. jag vet inte.. jag undrar en sak
Jag: Ja, du får fråga om du vill, det vet du, men du måste inte.

Då tog han ett DJUPT andetag, tittade i golvet och sa tydligt:
Max, kommer du fortfarande älska mig även om jag inte är homosexuell?

:rofl: :rofl:
I min familj kommer vi ut baklänges!
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

knapplån

Sonens plastkusin (3 år) skulle hälsa på hos oss för första gången. Pappan förberedde honom inför besöket.

Pappan: Då kan du titta på geten oxå. De har en get.
Pojken tittar på pappan som om han vore ett ufo.
Pappan: Du vet väl vad en get är? En sån som säger "bääää".
Pojken: Nej, den säger "bzzzzzz".
Han trodde pappan pratade om en geting.:rofl:

När de var hos oss var det mycket prat om geten. Pojken kallade henne fortfarande getingen. Gulligt!

Jag hade torra brödbitar i en påse som jag gav pojken att mata geten med. I början var han rädd och kastade brödet på marken, men efter ett tag vågade han låta geten ta brödet ur handen. Men efter ett tag tröttnade han väl, för när jag gav honom ytterligare en bit, som han skulle ge till geten, tittade han på mig och sa: "Jag vågar inte heller." Han trodde alltså att jag gav brödbitarna till honom för att jag inte vågade ge dem direkt till geten.:p
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

KL

Min lillasyster på 6 år skulle presentera två låtar på deras uppvisning på lekis.
Så berättade hon för mig vad hon skulle säga och det lät ungefär såhär:

Och nästa låt är harlockälefuhja
Och nu kommer en låt av arlon maaaarläääään

harlockälefuhja är hardrock halleluhja
arlon maaaarläääään är iron maiden och hon vrider hela ansiktet för att kunna få ut ordet haha

Min lillebror på fyra besökte krille klipp (frisören) förra veckan och säger att han vill ha en tuppkam.
Pappa blir :eek: och börjar få panik så krille klippte till en vanlig frisyr och gjorde sen tuppkam från pannan till nacken som han färgade grön och röd.

När pappa och rasmus går ut från frisören säger rasmus:
ASSSÅÅÅÅÅÅ pappaaaa vad cool jag ÄÄÄÄÄR ! så himla YEAH !
Och på natten ville han inte sova för han ville inte förstöra tuppkammen för han ville visa den på dagis :love:
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Min brorson och jag har en väldigt nära relation, vi har alltid kunnat prata om ALLT, vilket är jättekul, såklart. Han är nu 13 år och har börjat fråga om sex minsann...

När han var 11-12 nån gång kom han in till mig, helt gravallvarlig och sa att han behövde fråga mig en viktig sak.
Jag: Oj, vad har hänt?
Han: Jo, jag har tänkt lite om vem jag är och så
Jag: Jaha, kom du fram till nåt särskilt?
Han: Jaa.. jag vet inte.. jag undrar en sak
Jag: Ja, du får fråga om du vill, det vet du, men du måste inte.

Då tog han ett DJUPT andetag, tittade i golvet och sa tydligt:
Max, kommer du fortfarande älska mig även om jag inte är homosexuell?

:rofl: :rofl:
I min familj kommer vi ut baklänges!

Hahahaha :rofl: :rofl:
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Min son (som idag är 20 år) kom inrusandes en dag när han var 2,5.
"Mamma, mamma jag vill ha ett nanneflug"
"Ett vad för nåt?"
"Ett nanneflug"
"Eh...jaha och vad är det för nånting?"
"Ett sån som Linda har (hans kusin)"
Just då kommer hans kusin knatandes med ett paraply i högsta hugg.
"Menar du ett paraply?"
"Ja ett nanneflug"
Ungen får ett paraply. När jag senare berättar detta för barnets farmor så berättar hon att barnen sett Nalle Puh där han flyger iväg med ett paraply. Så det min son menade var: Ett nalle-flyg :rofl:
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

min mellan dotter år7 år hon har ju klockrena kommentarer ibland

morfar skulle hjälpa nadja att ta in hästen pfiff morfar går lite dåligt för han har en protes och pfiff hadde bråttom in i stallet till middagen då drar Nadja till i grimmskaftet och säger åt hästen med skarp röst

"Pfiff gå inte så fort min morfar har ett träben han hinner inte med"

Nadja skulle ha stjuts in till stallet och tyvärr så fick hon inte tag på farfar som annars är villig att ställa upp och köra flickan till stallet
vilket gör Nadja jätte lycklig för oftast så får hon köpa godis eller blir kvarglömd på stallet eller dylikt
men nå jag föreslog att ringa mormor vilket inte riktigt gillades av nadja då fick jag en trevlig upplysning

"Nej mamma du förstår mormor hon är en HELTIDSarbetande kvinna och har INTE tid att fara runt med mig överallt du har ju själv sagt att det är jobbigt att arbeta heltid och ha massa gnälliga ungar och vill ha skjuts överallt"

tacka för den televerket
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 434
Övr. Barn Hej! Jag har inga egna barn ännu men det kommer nog så småningom. När jag växte upp gick aldrig mina syskon eller jag på dagis, då...
2
Svar
33
· Visningar
4 552
Senast: Sar
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 636
Senast: Red_Chili
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 238
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp