Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Status
Stängd för vidare inlägg.

YorkWann

Trådstartare
Ungefär detta utspelar sig med en liten pojk i hallen på förskolan;

Han; Åhhhhh dragkedjan vill inte! (Oerhört gnällig röst)
Jag; (För hundraelfte gången) Här behöver vi inte gnälla, fråga mig istället så ska jag hjälpa dig!

I fredags när pappa lämnade;
Pappan; Men kom igen nu! Vad du sölar, Pappa har bråttom, du får komma NU! *irriterad*
Han; (mycket lugnt och sakligt) Pappa, hät gnäller vi inte, fråga istället så ska jag försöka komma lite fortare.

:crazy: :D
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Fniss!
Där hade du lyckats lära in något!

Lyckades pappan fortsätta att vara "grinig"?
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

nja, han svalde den irritationen ganska snabbt :D
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Satt och pratade med en liten tjej som precis fått en lillasyster, hon informerade mig om att bebisen fanns i mammans mage var den kom ut osv men efter en kort paus;

Men Maria, var kommer den in då??


:crazy: :D
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Samma tjej,

Jag är så trött, min mamma dammsuger aldrig, och så går hon omkring i gamla trasor! Aldrig får man en lugn stund .


:crazy: :D
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Roligt med barn! Min ena "lille kusin" 12 år (men för mig är han fortfarande liten bebbe) fick plötsligt sådant intresse för morötter och bad sin mamma köpa morötter var & varannan dag.

Jättebra att ungen äter grönsaker tycker hon, men kunde inte låta bli att fråga varför. Han skruva lite på sig och rodna, men ville inte gärna tala om varför.

Tillslut kom det fram att han hört av äldre tonåringar att äter man mycket morötter får man stor snopp - och hans var ju så liten!

Mamma fick förklara att han är bara tolv år och inte färdigutvecklad ännu och kommer växa många år till. Då vart ungen glad igen och la av med morötterna. /Linda
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Haha, det är roligt med barn. Jag jobbar också på en förskola och kan berätta några historier!

En Femåring flicka står på ett litet berg och tittar ner på sina kompisar och säger:
-Kära medborgare, vi har samlats här idag för att tala. (sen kommer jag inte ihåg mer pga fniss attack.

Samma flicka.
Under vilan så lysnar vi på Ronja Rövardotter och rätt som det är håller hon för öronen (en liten flicka som satt berdvid gjorde då likadant) det såg så roligt ut så jag tittade på henne och log då säger hon såhär:
-jag klarar inte av att höra, det är så fjantigt.

En treåring rör om i sin soppa och tittar lite misstänksamt ner i tallriken varav min kollega frågar:
-"P" vad är det?
-vad är det där, och pekar på en grönsak.
Min kollega -Det är bara en kidnyböna (stavas?)
pojken pekar rätt upp med höger pekfinger och säger -Det är det, som är problemet.
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Naaw, ungar är så söta! Har jobbat på dagis ett par månader, och varje dag säger de nåt roligt!
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

*kl*

Haha så söta :D

Min farmor: Vad fin du är idag Agnes!
Agnes 3,5år: Ja, idag ville jag vara lite snygger!

Ibland undrar man hur mkt hon förstår och ser, för igår sa hon till mig: -jag har väldigt ont i kroppen och i pannan ibland men jag ska försöka att inte klaga för ni blir så oroliga då.

Lite gulligt ändå men då undrar man lite vad som rör sig i huvudet på dom!
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

*kl*

Åhh, efter den här tråden vill jag bli dagisfröken:D
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Hon måste se på oss hur oroliga vi blir, speciellt när hon har ont i huvudet(pannan) eftersom hon hade mkt ont när tumören tryckte där. Nu vet vi ju inte riktigt hur den ligger så det är klart man blir orolig men det är klarsynt av henne att se det :D
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

En Femåring flicka står på ett litet berg och tittar ner på sina kompisar och säger:
-Kära medborgare, vi har samlats här idag för att tala. (sen kommer jag inte ihåg mer pga fniss attack.

pojken pekar rätt upp med höger pekfinger och säger -Det är det, som är problemet.

:rofl: :rofl: :rofl: :D
*skrattar så jag får ont i magen*
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

En treåring rör om i sin soppa och tittar lite misstänksamt ner i tallriken varav min kollega frågar:
-"P" vad är det?
-vad är det där, och pekar på en grönsak.
Min kollega -Det är bara en kidnyböna (stavas?)
pojken pekar rätt upp med höger pekfinger och säger -Det är det, som är problemet.

Jag har full förståelse misstänkta grönsaker ska man vara väldigt försiktig med! Som den här tex klart misstänkt -> :bump:
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

" Vet du, jag tror att du och jag behöver samtala lite, och tänk noga över vad du ska säga för detta är allvarliga saker"

:crazy: Fick jag höra av en 4 åring idag. Han skulle diskutera grillning med mig :D
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Jag lämnade dottern på dagis, och några barn i hennes grupp kom och pratade med mig när jag höll på att få av dottern overallen.
Em av dom hade en liten plastgris i handen som hon var väldigt stolt över. Vi pratade liten om grisen när en tjej på 3 år kommer med händerna på höfterna och säger hur stolt som helst: Ja, men vet du! Jag har också haft en gris, fast en riktig gris, som hette Petra! Jasså, sa jag. Tjejen, fortfarande lika stolt svarar: -Ja, faktiskt. Fast henne grillade mamma och pappa upp i somras.. :crazy: :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

hihihiiiiiii! underbar tråd!! *puff, puff*
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

*KL*

Min son som är 3½ får man höra mkt roligt ifrån nuförtiden.

Häromdagen t ex så ittade han på sin lillasyster Ellen 5 mån och sa:
- Mamma, har lillasyster kommit ut från din mage?
-Ja, sa jag, det har du också gjort!
-Jaha, sa han, pappa också?
-Nej, sa jag, pappa har kommit ut från farmors mage.
-Och Henka (som han kallar sin morfar) har kommit ut från farfars mage? :rofl:

Blev lite avancerat där att förklara för en treåring hur det ligger till :D

Och när han vill sova över hos t ex morfar så kommer han och frågar, då säger jag att han ska fråga pappa. Då går han till sin pappa och frågar men pappan som inte riktigt hörde vad han sa säger; -vad sa du? Varpå sonen säger - Mamma, pappa säger att jag får! :D
 
Sv: Ibland är det svårt att hålla sig fö skratt

Har en kompis som när han var liten och vaknade med morgonstånd för första gången och rusade i panik till mamma...
Han trodde han skulle bli stel i hela kroppen:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 438
Övr. Barn Hej! Jag har inga egna barn ännu men det kommer nog så småningom. När jag växte upp gick aldrig mina syskon eller jag på dagis, då...
2
Svar
33
· Visningar
4 552
Senast: Sar
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 637
Senast: Red_Chili
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 238
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp