Hurra första biten på plats!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

_Yggdrasil_

Trådstartare
Nu har jag äntligen fått ihop första biten av barnrummet! Det är ju inte länge kvar nu så det börjar på att bli lite bråttom:crazy:
Men iallafall har knåpat ihop en "sköthörna" det enda som ska till är papperskorg och en kant runt själva skötdelen på bordet...
Så här ser det iallafall ut:

Skthrna.jpg
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Men då har ni ju gott om tid ju. Vet ni vad det skall bli?
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Vi bor i ett hus som ska totalrenoveras, detta gäller ju även då sonens rum. När jag blev gravid trodde vi nog att rummet skulle hinna isoleras och göras klart, men där hade vi fel ;) Sonen föddes i april -06, och nästa bebis är beräknad juli -07, hoppas rummet hinner bli klart tills dess i alla fall, vi får inte plats med två barnsängar i vårat sovrum. Dock måste man inte ha det klart, i många fall vill man ha sitt lilla barn i samma rum som sig själva. Det känns både tryggt och praktiskt. Dock hade det varit ännu mer praktiskt om rummet varit klart med tanke på prylar och skötbord :crazy:
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Ja jag känner att jag vill få klart rummet nu innan så jag slipper det sen och kan koncentrera mig på barnet och allt annat som kommit i andra hand nu under graviditeten när barnet har kommit... :)
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Jag ska ha några dagar senare än dig, bf 2 maj och jag har inte köpt eller planerat någonting, förutom jag vet vilket skötbord och spjälsäng jag vill ha, IKEAs. En kompis har lämnat ett babyskydd här och min syster har kommit med lite kläder str 50, filtar, täcke med påslakan. Jag tar det med ro, känns inte som jag har brått med det utan tänker mest att det löser sig nog.
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Tänk va olika man är=)

Jag ska ha nästan en månad efter dig å jag började planera i stort sett innan jag ens blev gravid=)

Har hela garderoben full med kläder (fått så mycket att jag nästan inte behöver använda samma plagg mer än en gång för att hinna använda alt innan hon växer ur det), sängkläder å filtar. Spjälsäng, babygym och skötbord m. badbalja i finns redan hemma (drygt 100 blöjor redan staplade på hyllorna under). Liften till vagnen är åxå hemma. Vagnen tänkte vi hämta i slutet på den här månaden. den beställde vi i januari nån gång. Barnrummet målades redan innan bebisen va tillverkad=)

Det mesta är fått/lånat av en kompis. Skötbordet och vagnen + lift är det enda som är köpt. + lite småsaker.

Sen får man ju tänka praktisk åxå=) jag tycker redan att det är jobbigt att gå å handla länge. ser man till och köper allt innan man blir stor som ett hus så blir de inte lika jobbigt=) sen så e de bättre för oss i alla fall att sprida ut utgifterna så man inte står där en vecka innan bf och har en 15 tusen att lägga ut=)

Mera bilder på barnrum tycker jag. Vårat används för tillfället som skrot så bilder får vänta=)
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Det är nog inte fel att vara ute i god tid, men jag har ju inga graviditetsbesvär och har inte speciellt stor mage heller. Det enda som är jobbigt är att böja sig. Nu håller vi ju på att renovera kök, toalett och hall hemma och det ska vara klart innan bebis kommer, så det är nog därför det andra kommer lite i andra hand. Pengar till babysaker har jag sparat, så ang det blir det inte något problem att jag får köpa allt på en gång. Känner jag mig själv rätt så köper jag allt sista veckan/veckorna. Ska också passa på att kastrera hunden nu innan bebis dyker upp så det är gjort, så lite planerar jag ju.;)
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

haha okej.

på våran föräldra grupp pratade vi om att nästan alla som skaffar barn sätter igång och renoverar innan barnet ska komma. så är man lite lat å tror man hinner. så får man jobba skiten ur sig för att hinna klart sen i slutet, eller så står det halvfärdigt ett par månader innan man orkar ta tag i det igen efter att bebisen har kommit=)

Ja men de e ju bra att du lagt undan pengar i alla fall=)

Kastrera hunden har jag åxå tänkt på. men det får nog vänta tills i sommar=)
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Verkar vara "inne" att renovera strax innan bebis föds. :)
Vi gjorde det vi också, byggde till ett rum och allt gick enligt planerna, räknade med att kunna bo där då bebis skulle komma i slutet av oktober. Men så tänkte inte Alva, som tittade ut 1/10, den helgen då vi skulle tapetsera. ;) Men VI höll tidsplanen, rummet var klart i slutet av oktober. *fniss*

Var en jättefin sköthörna tyckte jag!
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

*haha* ja det kanske är jag som är lite kontrollfreak:D Kände att det var skönt att få rummet färdigt nu medans jag fortfarande orkar hasa runt i affärer:D
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Jag tyckte det kändes lite fel att ställa fram och köpa precis allt lång tid innan bebisen hade anlänt, tror inte på något sätt att det är lättare att förlora ett barn bara för att man inte ställt i ordning allt innan, men ändå. Det sista, blöjor, napp, puder mm åkte pappan och köpte när han hämtade ut vagnen och babyskyddet när jag låg på BB.
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Jag såg till att spara pengar innan bebisen skulle komma, så köpte vi nästan allt på en gång, de sista veckorna innan ankomst.
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Vår lille föddes i ett byggprojekt :crazy:

Fick börja med att sova mellan oss i vår dubbelsäng, då vi renoverade vårat sovrum, och vaggan fick inte plats i det tillfälliga rummet (det rummet renoverar vi nu, det ska bli hans rum och är fortfarande inte klart). Det rummet vi sov i var oisolerat, tur att han föddes på våren då det var ganska varmt ute :o Sedan har han fårr sova till både sågning, målning och hammarslag. Snacka om att vara van från början vid oväsen :D
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

Vi har hantverkare till renoveringen, så jag gör ingenting förutom att pekar att så och så ska det vara, så även om allt inte är klart när bebis kommer så är det andra som sköter det.
 
Sv: Hurra första biten på plats!!!

okej. ja då är de lite lättare kanske=)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 428
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
707
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 163
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp