Hur stor betydelse är det........

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wolken fee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 091
Sv: Hur stor betydelse är det........

Visst är det skillnad på treårstest och bruksprov, och det är inte säkert att han hade fått alls samma resultat på ett bruksprov - där han för övrigt skulle hoppats uppsuttet och inte löst. Det är inte alls säkert att han hade blivit godkänd även om vi hade fått honom till bruksprovet (satsningen avbröts, för att utbildaren han lämnats till tyckte att han behövde semester, att han var trött och inte orkade med träningen - pja, när jag fick hem honom insåg jag att det inte var så konstigt för han hade inte fått tillräckligt med mat, trots att jag flera ggr stött på dem om att han behövde mer...)
Fast det var faktiskt två av bruksprovsdomarna som dömde honom på treårstestet också.... :P

Vad jag menade med mitt inlägg tidigare var att om hästen är riktigt bra OCH visar det så spelar det ingen roll om det är ett proffs eller en skogsmulleryttare som visar den.

Sv: Hur stor betydelse är det........

Det kan du ha vädigt rätt i. :)
Om man vänder på det, kan man säga så här?
Hingstar som inte är riktigt bra har en klar fördel av att ha "rätt ägare"?
:angel:
mvh

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 097
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
24
· Visningar
2 633
Senast: jemeni
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 162
Senast: verser
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 781
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka