Hur ska jag gå tillväga?

Sv: Hur ska jag gå tillväga?

Nej men din försvarare skrev att du inte svarade i tråden för att du tog så illa vid dig av vad som skogstrollet skrev och då påpekade jag faktiskt att du visst hade skrivit den dagen ( så klockslag )

Förstår inte hur du kan ha tolkat det inlägget på annat vis ?

Hos vargen är det så att valparna inte vill lämna doftspår efter sig, men vi har till stor del avlat bort det på hundarna. De hundar som är orädda, modiga och nyfikna brukar vara det redan som små och det är ju sådana vi vill ha våra hundar. Alla valpar jag sett som varit harig som små har inte varit några hjältar som vuxna heller.

Ja, reagera på plötsliga händelser, men de ska ju inte tycka att det är läskigt att gå ut på gräsmattan.

Jag missförstod också det du skrev, för det lät som att en valp inte ens får reagera med att bli "rädd" vid plötslig okänd händelse.

Det anser jag vara rätt normalt, det är ju hur dom beter sig efteråt som är intressant.

En valp som sedan blir nyfiken och vill kolla eller om den blir fortsatt ängslig och inte kan avreagera sig = helst vill gömma sig...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 628
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 490
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 684
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 219
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka