Hur ser hästögat ut?

fia-lisa

Trådstartare
Noterade igår att min häst har en slags "knöl" invändigt i ögat. Större i ena än det andra (men kan också bero på solljus). Ingen av oss som var med kunde komma på om det var så hästögon ser ut eller om det är något konstigt med min hästs öga.

Om jag lite klumpigt ska förklara så såg det ut som en rund kula framför den avlånga pupillen i ögat.

Så, har min häst normala ögon eller hur ska ett hästöga se ut?

Sv: Hur ser hästögat ut?

Nu har jag surfat runt på lite bilder på hästögon och de har inte någon sådan klump som min häst har.

Vad kan det vara? Iris melanom? Någon typ av starr?

Noteras bör kanske att jag aldrig märkt av att hästen skulle ha några synfel. Hon är dock både lite bakskygg och mörkrädd.

Sv: Hur ser hästögat ut?

Just precis!

Vad skönt. Jag har suttit och oroat mig mer och mer för att mitt hjärta skulle ha någon ögonsjukdom. Hönsmatte? :o

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Jag har noterat att min häst är väldigt ojämn över höger/vänster bärbensknöl. Har säkert varit så länge men jag har inte tänkt på det...
2
Svar
32
· Visningar
3 309
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 014
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Jag har en kompis som har 3 katter. Den yngsta är ganska prick 1 år. En kväll när hon kom med sin pannlampa i mörkret upp mot huset...
Svar
2
· Visningar
1 224
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka