hur mycket?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Helenaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 654
H

Helenaa

Hur mycket lusernpellets ska jag ge, min häst om hö värderna är medel, något dåligt protein värde. har ej analysen!

vore bra om jag kunde få ett litet hum om hur mycket jag ska ge!

det är ett varmblodsto som rids varjedag! 170hög. 550kg ungefär.

mvh helena

Sv: hur mycket?

1.5-2kg skulle jag ge. Men egentligen beror det mest på HUR lågt proteinvärdet är... kan räcka med 1kg också eller så behövs det 3kg.

För övrigt beror det också på vilket märke av lusern du tänkte använda? Har du tillgång till Kvarnbyfoders lusernpellets räcker det med lite mindre mängd än om du ger t ex Kraffts.

Liknande trådar

Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 181
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 567
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
663
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka