Hur mycket vättska?

W

Warmia

Jag ammar bara min 7månaders dotter kväll och tidigt morgon sedan äter hon vanlig mat hela dagen förutom ersättning en gång på kvällen. Till maten serveras vatten i pipmugg, men hon dricker inte speciellt mycket. HUR mycket vatten bör hon få i sig varje dag?
 
Sv: Hur mycket vättska?

Om jag minns rätt från när min son var i din dotters ålder (för 5 mån sedan hihi) så bör de få i sig ca 5 dl vätska per dag, inkluderat allt: välling, ersättning, vatten etc.
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 443
Senast: amsway
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 412
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 150
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp