Hur mycket blod är nomalt vid löpning?!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Mariika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 3 740
M

Mariika

Lillsyrran har haft problem med sin 9 månader tik som kommit in i sitt löp, hon har redan haft problem med att hon slickat sönder slemhinnan och fick kortisonsalva för det från veterinären.
Nu har däremot Lucy, som hunden heter, börjat ha mycket blod i urinet. Syrran beskriver att det ser ut som att man häller ut jordgubbssaft blandad med citonsaft på golvet. Hon har ring strömsholm och dem tror att det kan vara livmoderinflammation eller urinvägsinflammation men sa att hon skulle avvakta och höra av sig imorgon om det blir värre. Veterinären tror däremot inte att det finns ett samband med slemhinnan.

Jag undrar alltså hur mycket blod som är normalt? har själv hanhund så jag har ingen aning. Skulle vara intressant att höra redan nu om detta är farligt eller ej?

Sv: Hur mycket blod är nomalt vid löpning?!

Vid löpning kommer det mes droppar, och i omgångar. Min hund duttar ut en radda på tjugo små droppar några ggr om dagen när hon blöder som värst. I urinen ska det såklart inte finnas nåt blod. Kissar hennes hund inne också? (Eftersom du skrev "på golvet") Har den börjat med det nu?

När min tik hade sitt första löp så hade vi "blodbad" här hemma, hon tvättade sig ingenting och blodade massor :crazy:. Hade henne utan tikskydd ett tag men det gick inte för det såg ut som man hade slaktat nåt mindre djur här hemma och reste hon sig och skakade på sig så skvittrade det över tapeter och garderobsdörrar etc.

På din systers tik tycker jag det låter som att hon i såfall mer skulle ha urinvägsinfektion än livmoderinflammation på de förslag veterinären gav.
Hur är tiken i övrigt, trött, dricker mycket, feber?

Ja, Lucy har fått svårt att hålla sig. (satt i telefon med henne samtidigt so mjag skrev inlägget) Hon moppar golvet 2-4 ggr om dagen för att torka upp blodfläckar. Hon har haft tikskydd men att det inte längre hjälper. Så förmodligen är det något som inte står rätt till, men vi hoppas båda på att det inte skulle vara något allvarligare.

Säg åt din syster att åka in till vetrinären i morgon ..

veterinären sa som sagt till henne att avvakta och se om det blev värre. Hon har alltså redan varit i kontakt med veterinär....

Ja jag läste det och jag skulle inte ha lyssnat utan bokat en tid och åkt in iaf, möjlitgvis till en annan klinik :)

Om det är så som du beskriver här så skulle iaf jag åkt in i morgon.

Ja jag läste det och jag skulle inte ha lyssnat utan bokat en tid och åkt in iaf, möjlitgvis till en annan klinik :)

Om det är så som du beskriver här så skulle iaf jag åkt in i morgon.

Nu blir det hur som helst imorgon, då hon blivit sämre... Tid kl 8.

Oj, hoppas det är inte är jätte allvarligt?

Hoppas det går bra i morgon..

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 714
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 511
Senast: fejko
·
Hundhälsa Nu är det vi, igen...*suck*😔 Vår cocker har fått svullna juver och trycker man så kommer det lite mjölk, (dom är ej röda eller varma...
Svar
12
· Visningar
2 665
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 984
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka