Hur mkt har era växt från 2,5 år till växt färdigt...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zeena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 134
Z

Zeena

Försöker finna lite hopp om att min skall kunna sticka iväg här på slutet. Han blir ju som han blir men ändå intressant.
En vän har en valack som var 160 som 2,5 åring och som idag slutat växa på 170 7 år gammal. Låter otroligt att växa 10 cm så sent men ger i allafall mig lite hopp...
Min egen 2,5 åring är bara 155 :( och knappt överbyggd.

Sv: Hur mkt har era växt från 2,5 år till växt färdigt...

Min ena uppfödning var 156 cm som 2,5-åring, men är nu 170 cm. Han var inte speciellt överbyggd, men drog iväg på höjden efter jag kastrerade honom då vid 2,5 års ålder. Det tog honom inte ens ett år att växa dessa 14 cm :crazy:
Hans mormor växte 8 cm mellan 3-4 års ålder. Även hon slutade på 170 cm :smirk:

detta är väl kanske inte riktigt samma, med mitt halvblod växte ca 5cm från det han var 4½år tills det år han fyllde 5.
han var ju ioförsig något tunn (men inte mkt) när jag köpte honom som 4½åring men ändå! tyckte att det var ganska mkt att växa på så kort tid (lite mer än 6mån)
//Therese

Har ett sto som är 2,5 år och är idag ca 165cm och tyvärr så blir hon inte mycket större. Har haft en vetrinär som kollat tillväxt zonerna och de är nästan helt slutna. Han sa att hon troligtvis inte växer mer än någon cm till. Så om du vill ha lite koll kan du be din vet. kolla tillväxt zonerna. Mvh Jessica

min treåring (3 år och 3 månader för att vara exakt) har inte växt speciellt mkt på höjden sedan i höstas (max 2-3 cm), men däremot breddat sig ordentligt. Han är runt 170 nu, ett par cm till tar jag men sen får det vara bra....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 334
Senast: Beeboppe
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 465
Senast: mackan
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 602
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 935
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka