Hur många?....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 766

Nougat

Trådstartare
Hej!.. Jag undrar om någon vet hur stor risk det blir ett hingstföl.. även stoföl.. Vad dominerar?..

Tacksam för svar!:bump:

Sv: Hur många?....

Hej!.. Jag undrar om någon vet hur stor risk det blir ett hingstföl.. även stoföl.. Vad dominerar?..

Tacksam för svar!:bump:

I det stora hela så har det inte riktigt med hur många av varje sort det finns utan det är följande.
Sto spermierna lever längre än hingstspermierna. Så betäcker/seminerar man lite innan ägget går ner så är risken större för stoföl än för hingsföl.

I det långa loppet blir det ungefär lika många stoföl som hingstföl, statistiskt sett.

Chansen! Chans till föl av den ena eller andra sorten...!

:)

Cirkus hälften hälften totalt sett är väl det vanliga i däggdjursvärlden tror jag.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
662
Senast: Alexandra_W
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka