Hur märkte ni att ni var gravida?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

spiral?=)

Lika säkert som p-piller fast man slipper hormonerna. Fast förmodligen säkrare än p-piller för vissa=)
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Jag förträngde det nog lite, väntade på mensen som inte kom. Hade inte stenkoll på när den skulle komma heller... Jag viftade bort det tills sambon sa "nu måste du köpa ett test!" Jaja, testet tjongade till o visade positivt på första droppen!


Oplanerat men inte helt oväntat, visste att det kunde hända eftersom vi slarvade med skydd lite till o från.. Pappan ifråga är den stoltaste tuppen i stan och även fast jag ville vänta med att berätta till ca 12v har gått (är i bara i ca v9 än) så gick de inte så eftersom min sambo spricker av stolthet o vill berätta för alla o hela världen på en gång samt att det är inte jättenkelt att bortförklara varför jag helt plötsligt avviker o börjar hulka våldsamt i olika situationer.. :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

jag fick PMS (som jag aldrig haft)
finnar, molande värk, STORA bröst, stenhårda a la silvstedt (man såg tydlig skillnad bara 1 vecka efter befruktning)
testade plus 14 dagar efter ägglossning och 24 dagar efter senaste mensens första dag...... :banana: (barnet var planerat så kanske ÖNSKETÄNKANDET hjälpte till att symptomen blev så kraftiga?)
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

spiral?=)

Lika säkert som p-piller fast man slipper hormonerna. Fast förmodligen säkrare än p-piller för vissa=)


En kompis till mig lyckades bli gravid även med spiral... :o de satte in spiral eftersom hon tillhör de där 0,001 % eller vad det nu är som p-piller inte fungerar på. Den hade visserligen åkt ut lite så den satt inte på plats, men det var ju inget hon viste om... :crazy:

En del är frögurkor ;)
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Lustigt att jag hittade den här tråden just nu.. Jag funderar nämligen på om jag är gravid nu... eller så är jag skengravid i andra veckan typ :D

Det är nu "veckan före" mensen ska komma på söndag, men i förrgår började brösten ömma och igår kändes de större än vanligt... pojkvännen sa också något om att det var mer "stuns i dem":o Det löjliga är att jag kan inte komma på om det är såhär de brukar kännas eller om det är mer än vanligt... fast, jag tycker nog det är mer än vanligt?

Vi har inte planerat att skaffa barn än men har väl sagt att blir det så så blir det så, jag äter inte p-piller, vi kör avbrutet... :angel:

Men grejen är att jag jättegärna vill ha barn, eller det vill vi båda men vi har just träffats så därför vill man ju vänta lite så man vet att man vill fortsätta tillsammans, även om det naturligtvis nu känns som att vi ska leva ihop resten av livet :love: så jag tänker att det kanske är därför min kropp blivit "skengravid" :rofl: eftersom jag vill ha barn menar jag.. jag tänkte vänta och se hur det blir på söndag, fast jag kan ge mig :devil: på att även om jag inte är gravid så kommer den vara försenad eftersom jag ju hunnit bli nervös till dess....
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Lustigt att jag hittade den här tråden just nu.. Jag funderar nämligen på om jag är gravid nu... eller så är jag skengravid i andra veckan typ :D

Det är nu "veckan före" mensen ska komma på söndag, men i förrgår började brösten ömma och igår kändes de större än vanligt... pojkvännen sa också något om att det var mer "stuns i dem":o Det löjliga är att jag kan inte komma på om det är såhär de brukar kännas eller om det är mer än vanligt... fast, jag tycker nog det är mer än vanligt?

Vi har inte planerat att skaffa barn än men har väl sagt att blir det så så blir det så, jag äter inte p-piller, vi kör avbrutet... :angel:

Men grejen är att jag jättegärna vill ha barn, eller det vill vi båda men vi har just träffats så därför vill man ju vänta lite så man vet att man vill fortsätta tillsammans, även om det naturligtvis nu känns som att vi ska leva ihop resten av livet :love: så jag tänker att det kanske är därför min kropp blivit "skengravid" :rofl: eftersom jag vill ha barn menar jag.. jag tänkte vänta och se hur det blir på söndag, fast jag kan ge mig :devil: på att även om jag inte är gravid så kommer den vara försenad eftersom jag ju hunnit bli nervös till dess....

Det kunde lika gärna varit jag som skrivit detta.

Ska få min mens på söndag, har i enochenhalv vecka haft ont som mensvärk, i nederdelen av megen och i korsryggen. Brösten har växt jättemycket och jag har börjat äta som en tok. Gråter och skrattar om vartannat och visar alla symptom.
Gjorde ett gravtest igår som visade negativt, men sen läste jag att man ska göra det den dagen man förväntar sin mens, så jag vet inte om det fungerade.

Känns som om jag kanske också är "skengravid" för jag äter p-piller än om jag fuskar lite med flit :angel:
Både jag och sambon vill ha barn men vi har sagt att vi ska vänta till sommaren iaf..
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Skengraviditet är kanske något som går nu... :rofl: ?

Vi får väl höras på söndag här och se hur det blev..? Det löjliga är ju att när mensen kommer så blir man ändå lite "besviken" trots att man inte "ska" ha barn....... eller jag i alla fall :p

Jag tror nu jag lyckats smitta min kollega med "skengraviditeten" :D

Å du.. den kommer ju inte före sommaren om du är gravid nu ju... hi hi
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Skengraviditet är kanske något som går nu... :rofl: ?

Vi får väl höras på söndag här och se hur det blev..? Det löjliga är ju att när mensen kommer så blir man ändå lite "besviken" trots att man inte "ska" ha barn....... eller jag i alla fall :p

Jag tror nu jag lyckats smitta min kollega med "skengraviditeten" :D

Å du.. den kommer ju inte före sommaren om du är gravid nu ju... hi hi

Ja, kanske det? :eek:
Ja, vi får väl PM:as och jämföra och deklarera. :idea:

Smart! :bow: Men vi tänkte väl mer att vi skulle tillverka det i sommar så det kommer nästa år.
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?


Vore säkert en bra ide men jag vill inte gärna ha ngt sittade "där inne" (som inte är ett barn, då ;) och det vill jag inte heller just nu ju)

Vi praktiserar väl just nu den effektivaste preventivmetoden som finns, inget sex :angel:
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Vore säkert en bra ide men jag vill inte gärna ha ngt sittade "där inne" (som inte är ett barn, då ;) och det vill jag inte heller just nu ju)

Vi praktiserar väl just nu den effektivaste preventivmetoden som finns, inget sex :angel:

Det låter som den samsta också. :eek:
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

He he, jag vet inte hur många ggr jag varit "skendräktig" i mitt liv. Symptomen har aldrig varit starkare än då! :o och självklart blir mensen sen bara för att man oroar sig.


Ja och man hinner med så mycket under "skendräktigperioden", man hinner med både dop och konfirmationer å "skenbarnet" hinner flytta hemmifrån å gifta sig lyckligt.. å då kommer mensen??? :o ;)
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Det låter som den samsta också.

Egentligen, men inte just nu, för min del iaf! :angel: Har noll sexlust, hoppas den återkommer när jag slutar amma...:crazy:

Ja och man hinner med så mycket under "skendräktigperioden", man hinner med både dop och konfirmationer å "skenbarnet" hinner flytta hemmifrån å gifta sig lyckligt.. å då kommer mensen???

Ja ungefär så. Man har planerat jättemkt och är 110% säker på att man är gravid, men icke. Jag blir ju inte mindre nojig precis då jag blir gravid bara jag "ser ett par kalsonger" :D :o
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Hur upptäckte ni att ni var gravida? (Första symptomen)
Hur länge hade ni gått då?
Var det planerat eller inte?

Jag upptäckte det genom att jag inte orkade lika mycket som förut, Fick inte behålla maten heller..Kände det på mig att jag var gravid..Sen efter ett tag gjorde jag ett test som visade positift innan jag ens hann ta bort pinnen ur glaset..Jag hade gått ca 2-3 månader.. Abort var det inte tal om från min sida, Har gjort en förut och ville INTE vara med om det igen,Killen tyckte inte om det till en början..Men jag sa som det var..Endera är han med eller inte! Och han valde att vara med hela vägen..*Sååå go!! även om han inte visade det öppet för hela stan, Så visade han det för mig!*

Vi hade planerat barn förut...Därför tog jag ut min p stav, Dock tog det ju ett år innan jag blev med barn och då var det ju inte längre tal om bäbis eftersom vi hade gjort slut.. Men men..

Nu sitter man här..mamma och allt... Ett år är hon nu..:banana:
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

HEJ hopp alla glada!

Här ska ni få höra på en riktig historia den är sann.

Jag är 37 år ( har två barn tidigare 13 & 14 år). jag blev rekomenderad av min barnmorka att använda p-plåster man ska byt det 1 gång / vecka sagt och gjort.

Det gick ca ett år så jag skulle på åter besök och ta cellprov och så vidare en gynkontroll, barnmorskan sa inget men rekomenderade en ny slags mini piller, men jag hade plåster kvar så jag använde uppdom, men endag när jag stod i duchen så började det att droppa från mina bröst, tänkte inte så mkt på det utan fortsatte som vanligt någon dag senare så tyckte jag att det rörde sig i magen och tänkte jaha nu åker man på magsjukan men inte då. Ringde till barnmorskan och fick komma och göra en grav test och till min förvåning så var jag gravid i 27 v snacka om att hålla på att trilla av pinn det har var runt midsommar och förlossningen beräknades till mitten på sept.

Allt har gått mkt bra och våra tidiger barn har accepterat sin lilla syster efter trotts allt.

Nu njuter jag av det lilla livet och allt känns helt under bart, trotts en skit jobbig vår och sommar med fyra dödsflall i släkten så känns faktiskt livet värt att leva// Kram tiller alla nyblivna föräldrar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Hejsan!

det e nog inte så lätt...mitt första barn va 100% planerat så då gick man o verkligen kände efter så det va inte så svårt men mitt andra bran va inte planerat o jag hade verkligen inte någon aning om att ja va gravid,va hemma från jobbet ganska ofta för maginfulänsa o hade inte några regelbundna blödingar men det hade jag inte haft på flera år...skulle åka utomlands i 14dagar o tänkte att det skulle kanske inte va fel att ta ett G-test innan då jag känt mig så kymig den sista tiden o ville inte festa ruder om jag nu skulle va gravid o då visa det att jag var gravid o ultraljudet visa att jag var i vecka 20...mer än jag hade tänkt mig...men men det skulle bli kul trots allt(jag var ensam då o ja o min sambo flyttat i sär) idag är mina barn stora 19 o 16är har äver fått en till (11år)i ett nytt förhålland som tyvärr tog slut för 2år sedan,det var också ett 100%planerat barn o jag kände direkt att jag var gravid(illamående o konstig)...nu e jag 36år o ska inte ha fler barn utan ska glädjas åt mina barnbarn till 100% hoppas bara det tar några år till då jag misst hela min ungdom o behöver en paus...
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

På tåget hem från iron maiden konserten förra året i november började jag må jättedåligt på tåget, samma dag när vi kom hem hämtade jag en unghäst å nästa dag gjorde jag ett test:positivt.Då ska jag ha varit i 6eveckan(visste att ngt var skumt), barnet var inte planerat, (vi hade tänkt börja försöka detta år-07,) men välkommet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 794
Senast: Manji
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 457
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp