Hur märkte ni att ni var gravida?

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vansinnet

Hur upptäckte ni att ni var gravida? (Första symptomen)
Hur länge hade ni gått då?
Var det planerat eller inte?
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Jag blev väldigt argsint och tvär och muckade t.o.m. gräl med min pappa på telefon! Det har aldrig hänt förr. Detta var en måndag och på torsdagen testade jag positivt, ganska tidigt i graviditeten. Har bestämt för mig att jag var i v 5 då. Och pinnen slog om till positivt redan innan jag kissat färdigt, så nog var jag gravid så det stänkte om det. :D

Förutom argsintheten så var det mina bröst som avslöjade det hela. Det gjorde ont i dem på ett helt annat sätt än vid vanlig PMS veckan före mens.

Inte planerat. Men vi blev glada ändå. Och nu ligger min 9½ månader gamla gulleplutt i sin spjälis och tar en tupplur. När han vaknar om någon liten minut ska vi till Öppna Förskolan och leka.
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Åh vad sött :love:

Ingen fler?
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Jag åt p-piller (så dottern var alltså inte planerad men väldigt välkommen iaf) och testade possetivt efter att ha ätit alla de hormonfria pillren utan att ha fått ngn mens :crazy: Var väl i v 5 då.

Sedan kom illamåendet efter bara ngn vecka, och stannade resten av garaviditeten..
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Jag åt p-piller (så dottern var alltså inte planerad men väldigt välkommen iaf) och testade possetivt efter att ha ätit alla de hormonfria pillren utan att ha fått ngn mens :crazy: Var väl i v 5 då.

Sedan kom illamåendet efter bara ngn vecka, och stannade resten av garaviditeten..

Jaha, vad åt du för piller? Hade du glömt några dagar eller blev det iallafall?
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Hur jag upptäckte det....tja, det var något som saknades den månade....
Det var INTE planerat, först tyckte jag det var jobbigt, jag var ju inte inställt på att ha barn redan.
Men när det sjönk in kändes det bra och jag bara ville bara föda någongång så jag kunde bli normal igen, och sluta vara flodhäst..:)

Jag hade inga humörsvängningar eller liknande, snarare var det som jag hade ett lugn inom mej!

Nu är grabben 4 år och jag trivs som mamma!
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Hur jag upptäckte det....tja, det var något som saknades den månade....
Det var INTE planerat, först tyckte jag det var jobbigt, jag var ju inte inställt på att ha barn redan.
Men när det sjönk in kändes det bra och jag bara ville bara föda någongång så jag kunde bli normal igen, och sluta vara flodhäst..:)

Jag hade inga humörsvängningar eller liknande, snarare var det som jag hade ett lugn inom mej!

Nu är grabben 4 år och jag trivs som mamma!

Så olika det kan vara. :p
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Sonen var planerad.
Så, när mensen var tre dagar sen köpte vi ett test.

Jag hade redan då börjat känna av yrsel, ömmande bröst och blodsmak i munnen.

Någon vecka var jag åksjuk dygnet runt, blodsmaken i munnen fanns kvar och aptiten var som bortblåst.
Ytterligare ngn vecka efter det kom illamåendet och tröttheten.

Nu är plutten snart 4 månader gammal :)
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Utebliven mens. Sedan illamående utan kräkningar.
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Kommande bebisen är planerad.

Första tecknet var att mensen inte kom, samt att brösten började växa ungefär samtidigt. Jag red kurs helgen då jag borde fått mens och noterade fula röda skavmärken över hela bysten efter sport-BH:n. Men det bortförklarade jag med "herregud, tidigt kan det inte hända något väl?" Några dagar senare testade jag positivt :p
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

märkte det förra veckan :crazy:
Vet inte vad jag ska ta mig till!!!
Vågar inte säga till mamma, bara till en kompis.
Men vet ju inte ens vem som är pappa :confused: :cry:
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

märkte det förra veckan :crazy:
Vet inte vad jag ska ta mig till!!!
Vågar inte säga till mamma, bara till en kompis.
Men vet ju inte ens vem som är pappa :confused: :cry:

men gud, gumman. vet du inte vem pappan är? berätta!
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Hur upptäckte ni att ni var gravida? (Första symptomen)
Hur länge hade ni gått då?
Var det planerat eller inte?

Jag gick inte min mens när jag skulle och det kändes hela tiden som den skulle komma inom någon minut, men sen gick det över för att återkomma. Höll på så en hel vecka. Jag hade gått ca 4-5 dagar över tiden när jag testade mig och det var inte planerat.
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

men gud, gumman. vet du inte vem pappan är? berätta!

Nej antingen är det mitt ex eller ett one night stand jag hade :confused:

Hoppas på det senare då min ex. pojkvän misshandlade och tryckte ner mig tills jag kände mig helt värdelös. Dessutom är Ons:et väldigt snygg, hehe :p och duktig på alla sätt och vis ;)
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Hur upptäckte ni att ni var gravida? (Första symptomen)
Hur länge hade ni gått då?
Var det planerat eller inte?

Utebliven mens och ömma bröst, jag testade positivt bara några dagar efter att mens borde kommit. Det var planerat men ändå överraskande eftersom vi inte väntat oss att det skulle fungera direkt! Första gång vi hade oskyddat sex vid ungefärligt rätt tidpunkt så blev jag med barn :eek: ! Jag har knappt förstått det än fastän det gått 12 veckor och vi sett bebisen på vul för en vecka sedan:bump: .
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

ont ihuvudet och magen,humörsvägningar,ingen mens. ca 2-4veckor in i graviditeten
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Jag och min sambo hade försökt i nästan ett år att bli gravida och inget hände.. Så vi bestämmde att det helt enkelt inte var dax än och så sköt vi barntankarna åt sidan...:(

Men sen var jag ute och festade en Lördag och dagen efter spydde jag så fruktansvärt mycket och mådde verkligen pyton:cool:
Sen på Måndagen började brösten värka och spänna och det ville inte sluta!!!
Så vi åkte ner till Ungdomsmottagningen och så testade jag mig och japp det var ju positivt:banana: Då var jag 1'½ månad gången..
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Jag gick och väntade på mensen och tillslut var jag bara tvungen att göra ett test. Jag var då i vecka 6 och märkte inga andra symptom (de kom lite senare). Jag hade då slutat med p-piller ca 2 månader tidigare så det var planerat (fast jag hade nog trott att det skulle dröja lite längre tid). Nu är jag i vecka 19.
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

Väntade på att mensen skulle komma så vi kunde börja baka barn. men den ville inte komma och jag hade väldigt ont i brösten och jag hade sjuklig aptit. plussade i v 6+0 och hade känt av symptomen nån vecka. Vid ultraljudet visade det sig att min ägglossning varit 13 dagar efter vad vi trodde. dvs jag plussade i v. 4+1 och började känna av graviditeten direkt efter befruktning i v 3.
 
Sv: Hur märkte ni att ni var gravida?

trinovum

inte glömt, inte slarvat. Jag har blivit gravid 2ggr på det sättet (men första gången blev det mf) och det är väl sagt att p-piller inte fungerar på mig... Hade ngt med matsmältningen att göra har jag för mig. Blir till att prova ngt annat nu då vi inte vill ha fler barn precis just nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 794
Senast: Manji
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 457
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp