hur länge

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare link
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 712
L

link

Tänkte på en sak...hur länge klarar sig fölen utan sina mammor egentligen? Ni som rider, hur länge är ni borta? I vilken ålder kan man vara borta lite längre från dom?

Sv: hur länge

Stona i vårat stall som rids, är ute ungefär 1 timme från sina föl.
Dessa är födda runt midsommar. Vi funderar även på att börja ha dem borta lite längre från fölungarna nu.

samma här. Jag rider 45-60 min men om nån månad kanske man kan åka iväg på någon träning på ett par timmar.
Min är född i slutet på maj så hon är ju lite drygt 3 mån o står så jättesnällt i box ensam när jag är ute o rider.

Mina kusar går på sommarbete. Min grabb är född 9 maj o jag är obehindrat ute med henne 30-40 minuter o är relativt övertygad om att jag skulle kunna vara ute längre om jag ville. Medan vi är borta går han lugnt med flocken och betar, ingen större hysteri när hon kommer tillbaka heller. Stoet är fruktansvärt nöjd över att slippa busfröet en stund :smirk:

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
753
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Piaff
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka