hur länge??

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

använda liggvagn??
sittvagn?
hur ofta byter ni blöjer per dag?
hur ofta under barnets första år köpte ni barnkläder??
när hade ni tidigast barnvakt till ert barn?
hur mkt pengar la ni på mamma kläder??
 
Sv: hur länge??

gwennie skrev:
använda liggvagn??
sittvagn?
hur ofta byter ni blöjer per dag?
hur ofta under barnets första år köpte ni barnkläder??
när hade ni tidigast barnvakt till ert barn?
hur mkt pengar la ni på mamma kläder??

Liggvagnen använder vi ofta fortfarande (bebis=7 mån), men vi har en sittvagn med fullt liggläge så den kommer vi behålla. Hon sitter ibland.
Gör av med ungefär ett halvt paket blöjor i veckan. Det blir i genomsnitt 5 per dag.
Köper nåt eller ett par plagg i månaden. Har fått ganska mycket i present.
Första gången vi hade barnvakt (farmor) var förra fredagen. Dagtid alltså (min man kom hem på kvällen).
Jag köpte det jag behövde när jag var gravid. Mest handlade jag på HM men även Growinlife och Bigbelly. Så det blev nog en del. Fast mindre än jag gör normalt (normalt handlar jag inte på HM).
 
Sv: hur länge??

använda liggvagn?? Vet inte, ett tag till hoppas jag, dottern är nu sju månader och har snart växt ur den.
sittvagn? Har precis börjat med det och tänker (så fortj jag får råd) komplettera med bärstol.
hur ofta byter ni blöjer per dag? Olika, från början var det kanske 7-8 gånger/dygn, nu är det väl en 4-5 gånger.Beror lite på vad hon ätit...
hur ofta under barnets första år köpte ni barnkläder?? Dottern är som sagt sju månader och jag har köpt två plagg hittintills, resten har vi fått.
när hade ni tidigast barnvakt till ert barn? När hon var en månad, då var jag iväg och såg senaste Harry Potter filmen:love: !hur mkt pengar la ni på mamma kläder?? Inte ett öre, fick en säck av Silverkedjan:bow: och lånade några par byxor av en kompis karl.

Jenny
 
Sv: hur länge??

använda liggvagn?? Med Fredrik blev det inte så länge vi använde liggdelen, utan satte på sittdelen med fullt liggläge och sedan fick vi låna en mjukinsats. Så liggdelen använde vi kanske två månader... Men till Elin hade vi den i 7-8 mån.

sittvagn? Vanliga sittvagnen som vi använder nu alltså med liggläge, hade vi till Elin var nästan 2, då vi köpte en "riktigt" sittvagn med enbart viloläge och den använde till Elin var nästan 3.

hur ofta byter ni blöjer per dag? Väldigt varierande, allt från 4-5 gånger til upptå 10...

hur ofta under barnets första år köpte ni barnkläder?? Till Elin en hel del, till Fredrik nästan inget alls då han har fått ärva efter Elin och sedan har vi fått kassvis från kompisar.

när hade ni tidigast barnvakt till ert barn? Det beror på hur man menar, mamma hade koll på Fredrik medans han sov i vagen när han var 4 mån, men då var jag bara 2 min därifrån. Annars har vi inte haft någon barnvakt alls till honom. Elin var nog runt 6 -7 mån när någon var barnvakt en timme eller så, och över natten var hon 18 mån.

hur mkt pengar la ni på mamma kläder?? Ingen som helst anning, en del tror jag...
 
Sv: hur länge??

använda liggvagn??
Liggvagnen använde vi ca 3-4 månader, Vi har sittvagn med fullt liggläge vi med. Så den använde vi sen.

sittvagn?
Det använder vi fortfarande iblad. Elias är två år nu.

hur ofta byter ni blöjer per dag?
Ca 5 gånger skulle jag tro.

hur ofta under barnets första år köpte ni barnkläder??
Minst ett par plagg i månaden!

när hade ni tidigast barnvakt till ert barn?
Det var när Elias var ca 6 månader. Ett par timmar när vi ville gå på bio har jag för mig.

hur mkt pengar la ni på mamma kläder??
0 kr. Fick ett par mammabyxor av min mamma, det var de enda mammakläder jag hade. Annars hade jag mest vanliga kläder, mjukisbyxor och sånt.
 
Sv: hur länge??

använda liggvagn??
Har nyligen bytt från ligg- till sittdelen och sonen är en stadig 5-månaders bebis som tyckte det började bli trist att ligga.

sittvagn?
Lär vi väl ha ett bra tag till antar jag...

hur ofta byter ni blöjer per dag?
Inte tänkt på men ett blöjpaket räcker väl ca 1-1 1/2 vecka tror vi. Vi byter ofta så han slipper ha en ofräsch blöja.

hur ofta under barnets första år köpte ni barnkläder??
Har ju bara gått 5 månader men vi fick mycket begagnat och har lånat lite men jag köpte en del innan han föddes och lite nu och då. Har köpt mycket begagnat även större kläder som får vänta ett bra tag. Mormor köper massor också.

när hade ni tidigast barnvakt till ert barn?
Beror på hur man ser det. Mormor har passat sonen då jag gått ärenden, typ till posten. Även när jag varit på efterkontroll, hos frissan och så. Längst har jag varit borta ca 1h när hon passat. Pappa var ensam med sonen ca 3h en gång, vet att han ej är barnvakt men eftersom jag ammar fortfarande så kan han inte vara ensam med sonen alltför länge.

hur mkt pengar la ni på mamma kläder??
Inte så mycket. Köpte ett par jeans och 2 par andra byxor på H&M dvs inte så dyrt. Köpte en tunika där också och sen har jag köpt vanliga kläder jag kunnat ha, mest second hand och sådant jag nog kan använda även som ickegravid. Var jättefina på när jag var gravid.
 
Sv: hur länge??

Ni som inte köpt mamma-kläder, har ni inte ens behövt köpa nya BH:ar?! Jag har gått upp i storlek från stor B/liten C-kupa till DD/F :p , trodde inte mina ögon då jag provade nya pch såg vilken megastorlek jag behövde......:eek: :cool:
 
Sv: hur länge??

Britta68 skrev:
Ni som inte köpt mamma-kläder, har ni inte ens behövt köpa nya BH:ar?! Jag har gått upp i storlek från stor B/liten C-kupa till DD/F :p , trodde inte mina ögon då jag provade nya pch såg vilken megastorlek jag behövde......:eek: :cool:
Jo, det behövde jag, men inte så stor skillnad för dig som för mig. Från 75B till 75C först och på slutet lurade de på mig 80D som jag nu har som amnings BH.
 
Sv: hur länge??

Liggvagn: Kanske åtta månader?

Sittvagn: ännu (han är 14 månader)

Blöjbyten: Ungefär varannan timme hemma då vi har vikblöjor. Om han har pocketblöjor eller engångs blir det var tredje till fjärde timme, ibland längre.

Klädköp: Kanske ett plagg i månaden. Har ärvt det mesta man behöver, har bara kompletterat lite.

Barnvakt: Vi lämnade någon timme i taget (för att gå och jympa tillsammans) när han var drygt halvåret. Sedan blev det lite mer men sällan mer än ca 3 timmar. Igår hade vi för första gången barnvakt en hel kväll och han gick och lade sig borta (vi kom och sov hos barnvakten framåt småtimmarna).

Mammakläder: Kanske ett par tusen sammanlagt men då räknar jag in att jag köpte nya behåar och köpte amningsbehåar på en gång, så dem använder jag fortfarande.
 
Sv: hur länge??

Britta68 skrev:
Ni som inte köpt mamma-kläder, har ni inte ens behövt köpa nya BH:ar?! Jag har gått upp i storlek från stor B/liten C-kupa till DD/F :p , trodde inte mina ögon då jag provade nya pch såg vilken megastorlek jag behövde......:eek: :cool:
Jodå, bytte från 75C till 80 D när jag var gravid, men de blev ju för stora runt om och för små i kupan när jag väl ammade. Hade behövt 75 F länge, nu klarar jag mig på 75 E. Saknar mina vanliga bröst - och då tyckte jag ändå att de var i största laget redan förut...:crazy:
 
Sv: hur länge??

gwennie skrev:
hur ofta byter ni blöjer per dag?


Vid behov. Bra svar va!? ;) Vi kollar blöjan innan varje matning och byter om det behövs. Så det blir 5-6 gånger på ett dygn ungefär.

gwennie skrev:
när hade ni tidigast barnvakt till ert barn?

Första gången var de 2 veckor. Vi skulle iväg och kolla på ett hus och var iväg i 2 timmar ungefär. Nu till helgen ska de sova hos mormor och morfar över natten. Vi är nog väldigt tidiga med att lämna bort våra. De är 6 veckor till helgen.


gwennie skrev:
hur mkt pengar la ni på mamma kläder??

Jag använder oftast jeans både på jobb och privat så jag valde att investera i ett par rättså dyra, men i gengäld så hade jag dom i stort sätt varje dag hela graviditeten. Sedan så önskade jag mig presentkort på kläder i julklapp som jag köpte mammakläder för. Så i stort sätt så har jag bara lagt 650 kr på mammakläder, det var vad jeansen kostade. :)

/Timsetim
 
Sv: hur länge??

Dethär blir ju svar i dåtid :) men det kanske är ok.

liggvagn - tills dottern kunde sitta upp då tog vi bort "insatsen" hade en kombivagn och så kunde hon både sitta och ligga.
sittvagn - en ren sittvagn köpte vi när hon var ca 2år mest för att kombivagnen tog så stor plats i bilen.
hur ofta byter ni blöjer per dag - innan hon började gå på toaletten, hm ca 5-6? När hon var riktigt liten oftare tror jag. Bytte väl ca var 3:e timme eller när något hänt i blöjan.
hur ofta under barnets första år köpte ni barnkläder?? - Något varje månad, men "ärvde" en hel del oxå.
när hade ni tidigast barnvakt till ert barn? hm tror det var när hon var ca 1år :) Farmor fick äran ;)
hur mkt pengar la ni på mamma kläder - inte mycket, köpte ett par jeans, trosor och ammningsbh men använde en hel del av mina vanliga kläder. + sambons shorts :rofl:
 
Sv: hur länge??

Vi har en kombivagn och använde liggdelen tills sonen var ca. 7 månader, då var han för lång för den. Nu är han 11 månader och vi använder sittdelen. Fast vagnen används väldigt lite, den åker mest bil. Han tycker bäst om att sitta på ryggen på mamma eller pappa och vi tycker att det är smidigast också.

Vi byter blöja när han har kissat. Använder bara tygblöjor så det blir förmodligen lite oftare än om han hade haft engångsblöjor.

Vi fick så mycket kläder, både nytt och gammalt, så vi egentligen inte behövt köpa något ännu. Har ändå köpt lite eftersom allt vi fått är blått eller andra mökra tråkiga färger.

Vi hade barnvakt två gånger när han var 2 och 3 månader (farmor och mormor passade). Då sov han mest och det gick jätte bra. Nu skulle det nog inte gå lika bra så vi har inga planer på barnvakt förrän han blir äldre.

Jag fick låna alla mammakläder, köpte inga själv. Köpte amnings bh som jag hade de sist tre månderna.
 
Sv: hur länge??

använda liggvagn?? 3 månader.....
sittvagn? har precis börjat (liggläge i sittdel)
hur ofta byter ni blöjer per dag? varierar beroende på vad damen ger ifrån sig....
hur ofta under barnets första år köpte ni barnkläder?? ofta, jag shoppar för några tusen per månad i snitt :angel:
när hade ni tidigast barnvakt till ert barn? när hon var några veckor.... för ett par timmar....
hur mkt pengar la ni på mamma kläder?? max 1000 spänn....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 312
Senast: enough
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 982
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
813
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 416
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp