hur länge kan hormon-halten fortfarande vara hög?

Status
Stängd för vidare inlägg.

strawberrysylt

Trådstartare
Var ett tag sen jag var här inne nu..men har en liten fråga.
Efter ett missfall, hur länge fortsätter hormon-halten vara hög, så att man kan få plus om man testar?
Om man t.ex tror att man kan vara med barn igen, och testar (drygt 2 månader efteråt), kan man få plus av den anledningen då, så pass långt efteråt?

Tack på förhand

//r
 
Sv: hur länge kan hormon-halten fortfarande vara hög?

Alltså jag vet inte och kan inte ge några säkra svar, men borde det inte vara så att den går ner när man haft mens igen?

Jag vill gärna också veta förresten.... :)
 
Sv: hur länge kan hormon-halten fortfarande vara hög?

Jo, iofs, det lät smart! så borde det ju vara..
fast jag läste nånstans att den fortfarande kunde vara så man fick plus efter så långe som nio veckor...fast det kanske är om mensen krånglar och inte kommer o så..

//r
 
Sv: hur länge kan hormon-halten fortfarande vara hög?

Upp till nio veckor kan det ta, och det verkar inte vara beroende på mensen utan bara vad för slags individ man är.

En del lyckas ju inte få så höga nivåer av gravhormoner så att de plussar ens när de är gravida medan andra får skyhöga mängder hormoner.

Det är nog så att det även tar mycket olika lång tid för oss att få hormonet att sjunka igen också.


Så har det gått två månader så är det gränsfall varför testet plussar. Ge det en eller två veckor till och testa sen igen om du vill bli gravid. Vill du inte det så kontakta barnmorska direkt.
 
Sv: hur länge kan hormon-halten fortfarande vara hög?

fast jag läste nånstans att den fortfarande kunde vara så man fick plus efter så långe som nio veckor...

Jag har oxå läst det, men i så fall kan man tydligen ta blodprov hos BM med några dagars mellanrum, för att se om nivån stiger eller sjunker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 439
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp