Hur länge innan ni blev gravida?

Aningsfull

Trådstartare
Ni som äter/har ätit p-piller och sedan slutat för att försöka bli gravida, hur länge tog det för er från det att ni slutade med piller tills det att ni testade positivt?
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

blivit när jag ätit dom..men jag måste ha missat ett piller nån gång..
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

jag slutade med p-piller i januari/februari någon gång för att jag va trött på att stoppa i mig hormoner som gjorde en sur å tjock!

Körde med avbrutet samlag tills augusti då vi bestämde oss för att skaffa barn.

Då tog de på första försöket=)
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

Jag åt p-piller i 11 år. Slutade i juni, hade mens i juli och testade positivt i augusti. :)

/Timsetim
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

För oss tog det ungefär 1½ år innan vi blev gravida efter att jag slutat med pillren.
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

Slutade av samma orsak som Naggur - ville inte proppa mig full med hormoner längre. I teorin använde vi kondom och avbrutet samlag, i praktiken var vi betydligt slarvigare och efter 9 månader testade jag positivt. Men det var ju som sagt inte planerat, bara framslarvat, har ingen aning om ifall det kanske gått fortare om vi försökt på riktigt. (Min kompis och hennes pojkvän fick å andra sidan inte till det förrän tre år efter att hon slutat med pillren. Så det är ganska olika det där).
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

Ni som äter/har ätit p-piller och sedan slutat för att försöka bli gravida, hur länge tog det för er från det att ni slutade med piller tills det att ni testade positivt?

Från juni slutade jag med piller pga alla humörsvängningar, sedan användes kondom i början(kanske ngn mån) & sedan började vi strunta i det & sa att det inte skulle göra ngt med tillökning:angel:
I oktober blev jag gravid.Det tar ju längre tid om man inte organiserar det efter ägglossning oxå.
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

jag får väl berätta om den mörka sidan då :D

Jag slutade med p-piller för 4 år sedan och ännu är jag inte gravid...
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

Använde p-plåster och d tog ungefär ett halvår från det att jag sluta....
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

Blev gravid vid första ägglossningen (dvs direkt efter att jag slutat), båda gångerna.
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

För oss tog det närmare 7 år, blev tillslut gravid genom ivf och då efter mååååånga försök.
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

17 månader första gången, andra gången (åt visserligen inte p-piller innan) gav vi upp efter 4 års försök, och blev gravida på första IVF-försöket
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

Jag slutade med p-piller, dels för att det är ju inte hälsosamt, slarvig och dessutom började jag må dåligt av dem. Slutade med dem -05 och i augusti -06 blev jag gravid, så nu är det inte många veckor kvar. /Linda
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

Ätit p-piller i ca 18 år (med undantag för ett års uppehåll för kanske 5 år sen). Slutade i december och testade positivt för en och en halv vecka sen. Så det tog tre månader.
Gick MYCKET fortare än jag trodde, eftersom jag dessutom är 37 år fyllda.
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

blev det på första försöket
 
Sv: Hur länge innan ni blev gravida?

Tog knappt 3 mån från att jag slutat med p-piller. Slutade för att dom tog slut och jag inte varit och fixat nya. Tänkte, blir man gravid så blir man, men vi körde avbrutet samlag ett tag. Givetvis så slarvade vi med det.
Testade mig för en vecka sen ca och det var positivt. Så då var man gravid:D
 

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
975
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 938
Senast: Linn-Nora
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 315
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 773
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Sämsta filmen?
  • Samsung tar min data!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp