Sv: Hur klarar man av det?
Man tror verkligen inte att man ska klara det, men på något sätt gör man ändå det... Det gör otroligt ont, ofattbart ont, och man gråter och gråter trots att inga tårar borde finnas kvar. Och lagom tills att man tror att det är över för den här gången, så blir man påmind och gråter lite till.
Jag tror att man helt enkelt måste tillåta sig att sörja, men ändå försöka fokusera på de som finns kvar sen. Visst har du två andra små vovvar som fortfarande kommer finnas kvar? De tröstar en hel del, även om de inte kan ersätta.
I början tänker man på dem hela tiden, varje sekund- bara mer eller mindre aktivt. Sen "glömmer" man bort dem någon timme, vilket blir till dagar, vilket till och med kan bli till veckor. Det är 4,5 år sedan jag tog bort min älskade häst (kommer aldrig att hitta ett sådant djur igen tror jag, det var verkligen min själsfrände) och det var först efter ja minst 2 år som det började kännas någolunda okej igen. Nu kan jag börja minnas alla fina stunder vi hade tillsammans utan att sörja alltför mycket, och istället vara lycklig över att jag fick några underbara år med honom.
Många många styrkekramar till dig, även om det är rätt beslut så är det otroligt svårt att ta!!