Hur känns sammandragningar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Jag skulle försöka beskriva för min söta sambo hur sammandragningar känns.. men lyckades inget vidare.

Någon som har en bra liknelse, som även en karl kan förstå? :smirk:
 
Sv: Hur känns sammandragningar

Jag tror att jag har lite olika sorters sammandragningar...eller så har jag bara missuppfattat allt och så är det bara en del av "känslorna" som är sammandragningar alls :crazy:

* Längst upp i livmodern, mot revbenen. Det känns som det "knyter sig", som att överdelen av livmodern blir alldeles hård och ihopdragen.
* Längre ner i livmodern. Det känns som ett baksug innifrån :D Som att livmodern sugs inåt, in i sig själv.
* Längst ner i livmodern. Molande värk. Som mensvärk.

Hoppas någon av mina beskrivningar stämmer in på din känsla av sammandragningar :D
 
Sv: Hur känns sammandragningar

tänk kramp i en muskel
tänk att muskeln omsluter en fotboll/badboll
tänk att muskeln försöker krampa ihop ändå...
 
Sv: Hur känns sammandragningar

Av någon konstig anledning verkar min man förstå hur mensvärk känns. Molande.

Fast sammandragningar är ju något annat. Mina kändes bara som att det knöt sig och jag var tvungen att stanna upp, för annars krampade hela magen ihop sig mer.

Kanske kan man jämföra med när man håller på att få kramp i vaden? Om man känner att det är på väg måste man ju slappna av, annars blir det värre.

Min man får kramp i mellangården ibland när han nyser!:D Det kanske är det närmaste man kan komma en sammandragning.
 
Sv: Hur känns sammandragningar

Tänk att man först och främst har gaser i magen som orsakar magknip. På det så kommer någon att drar åt jättehårt med ett skärp. Det beskriver en stark sammandragning för mig.
 
Sv: Hur känns sammandragningar

Inser när jag läser alla andras beskrivningar, att mina inte var ett dugg pedagogiska och inte speciellt tydliga alls... :crazy: :D
 
Sv: Hur känns sammandragningar

Har han haft en ordentlig magsjuka, där magen krampar, så att han går dubbelvikt? Om ja, så kan han nog föreställa sig det :D
 
Sv: Hur känns sammandragningar

KL

Är man konstig om man aldrig har känt någon sammandragning fast man har mindre än 2 veckor till beräknat???
 
Sv: Hur känns sammandragningar

Klipper från nätet:

"Känner alla av förvärkar/sammandragningar?
Nej, faktiskt inte. Det finns många kvinnor som aldrig känner av förvärkar/sammandragningar utan går direkt in på födslovärkarna. Det finns även de kvinnor som har väldigt milda förvärkar/sammandragningar och som därför knappt känner av dom.
Om man har få eller inga förvärkar/samandragningar så innebär det inte att förlossningen kommer att bli segare eller svårare. Vi är bara olika och det är inget att oroa sig för."


:)
 
Sv: Hur känns sammandragningar

Jag hade inga värkar alls innan vattnet gick. Eller kanske att det någon gång "kramade" lite.
Hade en normal förlossning sen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 478
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 700
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 803
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp