Hur gör ni för att få ordning...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Scilla

Trådstartare
.. på barnkläder...

Jag har stora problem med hur jag ska hålla iordning på mina flickors kläder.
Jag har en dotter Amanda på 3 år och en Amelia på 9 månader eftersom de är flickor båda två så är det naturligt att den minsta få ärva kläder efter den äldsta.

Men hur gör man för att ha koll på storlekarna när man har massor med kläder? när Amanda växt ur ett plagg så lägger jag det i en kasse för att Amelia senare ska kunna ha det och nu är det mååånga kassar för Amelia växer inte så fort som Amanda gör. Dessutom får jag kläder av en släkting som har flickor som är något år äldre än min äldsta och dessa kläder ligger också i kassar.... hjälp det svämmar över snart... :crazy:



Hjälp mig få ordning på kaoset..
 
Sv: Hur gör ni för att få ordning...

Scilla skrev:
.. på barnkläder...

Jag har stora problem med hur jag ska hålla iordning på mina flickors kläder.
Jag har en dotter Amanda på 3 år och en Amelia på 9 månader eftersom de är flickor båda två så är det naturligt att den minsta få ärva kläder efter den äldsta.

Men hur gör man för att ha koll på storlekarna när man har massor med kläder? när Amanda växt ur ett plagg så lägger jag det i en kasse för att Amelia senare ska kunna ha det och nu är det mååånga kassar för Amelia växer inte så fort som Amanda gör. Dessutom får jag kläder av en släkting som har flickor som är något år äldre än min äldsta och dessa kläder ligger också i kassar.... hjälp det svämmar över snart... :crazy:



Hjälp mig få ordning på kaoset..
Bananlådor är jättepraktiskta. Skriv storlek och lägg samma storlek i en låda och ställ i ett förråd av något slag. Nu har mina två på 4½ och snart 3 nästan samma storlke , äldsta har 92 och yngsta har 86/92... så det tar inte så lång tid som hos dig, men förut gjorde det ju det lite grann och då gjorde jag så.
 
Sv: Hur gör ni för att få ordning...

Eller flyttlådor... Jag har snart fyllt en snegaderop med barnkläder... ;) Märk upp tydligt på lådorna så slipper jag leta igenom för att se vad det är för något...
 
Sv: Hur gör ni för att få ordning...

Jag köpte lådor på IKEA och märkte med storlek 50-68, 68-80. Sen använder han ju 80-92 just nu:) Men jag har lånat ut bebis lådorna och väntar snart på att få tillbaka dem:)
 
Sv: Hur gör ni för att få ordning...

Har köpt flyttlådor på Bauhaus, märkt den hitintills enda lådan med "Babykläder, 50-56". Och en annan med "mammakläder"!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 166
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 751
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 615
Senast: Frost116
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp